//
کدخبر: ۲۵۰۸۳ //

ترامپ خواستار بررسی احتمال ارتباط دمکرات ها با روسیه شد

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه رابطه بین دمکرات های کشورش و روسیه را زیر سوال برد.

ترامپ خواستار بررسی احتمال ارتباط دمکرات ها با روسیه شد

به گزارش فرتاک نیوز  به نقل از حساب کاربری توییتر، وی توییت کرد: این رسانه های جعلی کی می خواهند در مورد روابط دمکرات ها با روسیه سوال کنند و چرا کمیته ملی حزب دمکرات به اف بی آی اجازه نمی دهد سرورهایش را چک کند یا مورد تحقیق قرار دهد؟

چند ماه پیش، گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) خواستار دسترسی به سرورهای رایانه های هک شده کمیته ملی حزب دمکرات آمریکا است، اما این درخواست مورد قبول این حزب قرار نگرفته است.

از سویی دیگر، گزارش هایی هفته گذشته منتشر شد مبنی بر اینکه کمیته اطلاعات سنا از مشاوران سابق کمپین انتخاباتی رئیس جمهوری آمریکا خواستار ارائه اطلاعاتی در مورد ارتباط با مقام های روسیه شده است.

این کمیته در زمان حاضر سرگرم انجام تحقیقاتی در مورد مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و ارتباط کمپین انتخاباتی ترامپ و مسکو است.

پس از چند هفته سکوت خبری در مورد رسوایی مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، این مساله بار دیگر مطرح شده و قرار است فردا (دوشنبه) دو مقام ارشد دولت باراک اوباما رئیس جمهوری سابق این کشور در کنگره در این مورد شهادت دهند.

سالی ییتس دادستان کل موقت دولت ترامپ که برکنار شد، ممکن است با شهادت در کنگره، فشار تازه ای را بر کاخ سفید در مورد آنچه مقام های این کاخ در خصوص مکالمات مایکل فلین مشاور امنیت ملی سابق ترامپ با مقام های روس می دانستند، اعمال کند.

جیمز کلپر مدیر سازمان اطلاعات ملی دولت اوباما نیز قرار است در کنگره شهادت دهد.

ترامپ همچنین امروز (یکشنبه) توییتی منتشر شده در فاکس نیوز را باز توییت و تاکید کرد که با رسانه ها ضدیتی ندارد، بلکه مخالف رسانه های جعلی است.

ترامپ همچنین در روز جاری در توییت دیگری به مردم آمریکا وعده داد که سناتورهای جمهوری خواه این کشور اجازه نخواهند داد مردم در زمینه بهداشت و درمان، دچار سرخوردگی و یاس شوند.

وی در این توییت، طرح خدمات درمانی باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا موسوم به اوباماکر را یک دروغ و مرده خواند.

مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته قانونی را با هدف لغو اوباماکر یا جایگزین کردن آن تصویب کرد و این لایحه قانونی به سنا فرستاده شد.

جمهوری خواهان سنا قصد دارند لایحه مجلس نمایندگان را مورد بررسی قرار دهند و هشدار داده اند که این فرآیند چند هفته زمان می برد.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۰۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان