//
کدخبر: ۲۳۴۰۰۳ //

رئیس سازمان بورس: راهکارهای جذب نقدینگی‌های سرگردان در بازار سرمایه

رئیس سازمان بورس، تأسیس نهادهای مالی، افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی همراه با معافیت‌ مالیاتی، پذیرش شرکت‌های جدید و فروش اوراق را راهکارهای سازمان بورس برای جذب نقدینگی‌های سرگردان عنوان کرد.

رئیس سازمان بورس: راهکارهای جذب نقدینگی‌های سرگردان در بازار سرمایه
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خانه ملت، شاپور محمدی با اشاره به برنامه‌های سازمان بورس برای جذب نقدینگی‌های سرگردان و خرد به منظور جلوگیری از جذب این نقدینگی‌ها در بازار سوداگری، گفت: بازار سرمایه همواره دغدغه جذب نقدینگی‌های سرگردان را داشته است به همین دلیل «تأسیس نهادهای مالی و تشکیل صندوق‌ها» در این زمینه دنبال شده، در سال آینده نیز جذب نقدینگی از این مسیر تقویت خواهد شد.

محمدی افزود: همچنین «افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی همراه با معافیت‌های مالیاتی» دومین مسیر برای جذب نقدینگی در بورس است که آن را با جدیت دنبال می‌کنیم و در این مسیر پیگیری‌های سازمان بورس، وزارت اقتصاد و شورای هماهنگی اقتصادی قوا به این موضوع کمک کرده است.

وی با بیان اینکه سومین کار برای جذب نقدینگی در بورس، «پذیرش شرکت‌های جدید در بورس و فرابورس» است که مسیر مشخصی دارد و با برنامه دقیق و منظم کار جلو می‌رود، توضیح داد: عموماً هر ماه ۲ الی ۳ عرضه اولیه اتفاق می‌افتد و پذیرش‌ها انجام می‌شود، به نحوی که هم بازار موجود از شادابی لازم برخوردار باشد و هم فرصت‌های جدید ایجاد شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: همچنین یکی دیگر از راهکارها برای جذب نقدینگی در بورس نیز «فروش اوراق» برای شرکت‌های بخش خصوصی در بازار سرمایه است، اگرچه سازمان بورس برای دولت نیز اوراق عرضه می‌کند اما این ظرفیت وجود دارد که برای بخش خصوصی بیشتر اوراق عرضه شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۴۰۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان