//
کدخبر: ۲۱۸۴۴۴ //

احتمال توسعه میدان نفتی فرزاد B با شرکت‌های ایرانی

وزیر نفت با بیان اینکه تکمیل فاز ۱۱ پارس جنوبی به‌ عنوان آخرین فاز نیمه‌کاره این پالایشگاه به‌زودی آغاز می‌شود، از احتمال پیشبرد میدان نفتی فرزاد B با شرکت‌های ایرانی خبرداد.

احتمال توسعه میدان نفتی فرزاد B با شرکت‌های ایرانی
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خانه ملت، بیژن زنگنه در تشریح جلسه امروز خود با نمایندگان کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از ارائه گزارشی درخصوص طرح‌های توسعه‌ای نفت و گاز، تکمیل فاز ۱۱ پارس جنوبی، میادین مشترک نفتی، وضعیت بودجه نفتی کشور در سال آینده، کارت سوخت و میدان مشترک فرزاد B  و... خبر داد.

زنگنه با بیان اینکه در این جلسه گزارشی در مورد طرح‌های توسعه‌ای نفت و گاز در بخش بالادستی با تمرکز بر میادین مشترک ارائه شد، افزود: خوشبختانه طرح‌های میادین نفتی و گازی علیرغم تحریم‌های شدید به خوبی پیش می‌روند و این پیشرفت در میادین پارس جنوبی بسیار مشهود است.

وی با بیان اینکه وزارت نفت، تکمیل فاز ۱۱ پارس جنوبی را به‌ عنوان آخرین فاز نیمه‌کاره این پالایشگاه به‌زودی آغاز خواهد کرد و پس از این به سمت فشارافزایی و بالا بردن سقف تولید می‌رود، افزود: فاز ۱۴پارس ‌جنوبی نیز سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد هرچند مابقی اقدامات در دریا رو به اتمام است.

وزیر نفت اظهار کرد: در ماه‌های آینده ۳ فاز جدید گازی، معادل ۷۰واندی مترمکعب میلیون گاز شیرین  به مدار می‌رسد، ضمن آنکه ساخت پالایشگاه‌ها اکثرا به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه همچنین در این جلسه توضیحات کاملی در مورد میادین مشترک نفتی غرب کارون مبنی بر جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه نفت با ۷ونیم میلیارد دلار سرمایه‌گذاری ارائه شد، اضافه کرد: آخرین وضعیت تولید، فروش و صادرات نیز در این جلسه مطرح شد. 

زنگنه همچنین مطرح کرد: نمایندگان کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خواهان داشتن تصویری از وضعیت بودجه نفتی سال آینده کشور بودند چراکه "منابع" موضوع تعیین‌کننده است البته تاکنون با کمک بانک‌های عامل و صندوق توسعه ملی توانستیم در مسیر توسعه صنعت نفت قدم برداریم.

حدود ۸۰۰ هزار کارت سوخت در باجه‌های پست معطل مانده

وی همچنین در مورد عدم رسیدن کارت‌های سوخت به دست مردم، توضیح داد: هنوز کارت سوخت ۵۰۰هزار نفر از افراد ثبت نام کرده به دست‌شان نرسیده که به‌زودی این کار به اتمام می‌رسد اما حدود ۸۰۰هزار کارت سوخت در باجه‌های پست معطل مانده، درواقع مردم برای دریافت به باجه‌ها مراجعه نکرده‌اند.

وزیر نفت با بیان اینکه  وزارتخانه دو کار را در مورد میدان نفتی فرزاد B همزمان پیش می‌برد، تشریح کرد: ابتدا اینکه به هندی‌ها به طور رسمی پیغام مذاکره داده‌ایم که طبق چهارچوب‌های توافق شده کار آغاز شود و علاقمند به همکاری با هندی‌ها هستیم اما اگر هندی‌ها به این همکاری تمایل نشان ندهند با شرکت‌های ایرانی کار را پیش می‌بریم، البته روش‌های تامین مالی پروژه فرزاد B را نیز بدست آورده و اهداف و نحوه اجرای آن را مشخص کرده‌ایم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۸۴۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان