//
کدخبر: ۲۱۲۲۲ //

احتمال فراخوان اولویت‌های بیشتر برای تشرف به حج تمتع

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به اینکه در موضوع اجاره مسکن حجاج امسال ظرفیت‌های خوبی تاکنون آماده شده است از احتمال فراخوان اولویت‌های بیشتر برای تشرف به حج تمتع خبر داد.

 احتمال فراخوان اولویت‌های بیشتر برای تشرف به حج تمتع

به گزارش فرتاک نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت در نشست امروز شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با بیان این مطلب از مسئولان سازمان حج و زیارت خواست با توجه به روند مطلوب تامین مسکن زائران در مدینه و مکه و افزایش بیش از 22 هزارنفری سهمیه ایران نسبت به سال 94 امکان فراخوان از دارندگان فیش‌های ثبت نامی حج تمتع بعد از تاریخ 31/04/ 1385 را در اولویت قرار دهند.

 

سرپرست حجاج ایرانی افزود: علی رغم قطع روابط سیاسی ریاض و تهران به حمدالله با تلاش تیم‌های کارشناسی تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته و شرایط برای انجام حج به خوبی فراهم شده است.

 

در این جلسه همچنین موضوع اعزام زائرانی که فیش‌های اولویت‌دار گذشته را در اختیار دارند بررسی و تاکید شد: کسانی که با اعلام اولویت‌ها نوبت آنها فرا می‌رسد شرعا مستطیع می‌شوند و به تاخیر انداختن آن بدون عذر شرعی گناه است، لذا با توجه به اینکه در روزهای آینده ظرفیت ثبت نام‌ها تکمیل خواهد شد، از این دسته افراد خواسته شد سریعتر برای ثبت نام به بانک‌ها مراجعه کنند.

 

در این جلسه حمید محمدی سرپرست سازمان حج و زیارت نیز با ارائه آماری از برنامه‌های ثبت‌نام واجدین شرایط تشرف به حج تمتع تصریح کرد: در اعزام سال 96 اولویت با افرادی خواهد بود که نسبت به ثبت نام و هزینه سفر زودتر اقدام کنند.

 

این جلسه با تاکید بر تقویت اطلاع رسانی در حوزه حج ادامه یافت و سید‌علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت از برنامه‌های این هیئت در حج امسال و امور مربوط به حوزه حج و اقدامات صورت گرفته پزشکی گزارشی ارائه کرد.

 

در این جلسه همچنین محمد رضا باقری معاون امور بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به محورهای مورد بحث در نشست سال گذشته مسئولان و نمایندگان اعتاب مقدس ایران، عراق و سوریه در مشهد مقدس اعلام کرد: منشور حقوق زائر به عنوان موضوع اصلی نشست آینده انتخاب شده است که در 27 رجب در کربلا برگزار خواهد شد.

 

بر پایه این گزارش، بررسی موضوع‌های مختلف در خصوص خدمات دهی به زائران عتبات عالیات از دیگر محورهای مورد بحث در این جلسه بود.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۲۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان