//
کدخبر: ۲۰۳۶۷۱ //

مدیر شبکه با مهر مطرح کرد: بودجه «امید» یک هشتم برنامه‌ای مثل «عصرجدید» است/ انتخاب راه سخت

مدیر شبکه تلویزیونی «امید» از سخت بودن برنامه‌سازی برای نوجوان‌ها و نیز تن ندادن به هر روشی برای جذب مخاطب صحبت کرد.

مدیر شبکه با مهر مطرح کرد: بودجه «امید» یک هشتم برنامه‌ای مثل «عصرجدید» است/ انتخاب راه سخت
به گزارش فرتاک نیوز،

مهدی سالم مدیر شبکه تلویزیونی «امید» با بیان این موضوع که قرار نیست در این شبکه به هر نحوی مخاطب جذب کنند، گفت: راه آسان جذب مخاطب این است که چهره‌های شناخته شده و اصطلاحاً سلبریتی را دعوت و یا از خط قرمزها عبور کنیم اما قرار ما در شبکه امید این نیست که به هر صورتی مخاطب جذب کنیم.

وی افزود: این اتفاق در خیلی از شبکه‌های تلویزیونی رخ می‌دهد. البته منظور من شبکه خاصی نیست اما خیلی از تهیه‌کننده‌ها به این صورت مخاطب را جذب برنامه خود می‌کنند. راه سخت جذب مخاطب این است که صبر کنیم و آرام آرام مردم را جذب این شبکه کنیم.

سالم در ادامه صحبت‌های خود با بیان مشکلات این شبکه تلویزیونی ادامه داد: شبکه امید در نقاطی از شهر تهران آنتن نمی‌دهد و این یکی از معضلات ما برای جذب مخاطب است. این شبکه و شبکه «ایران کالا» در دورانی راه اندازی شدهاند که ما بحران مخاطب تلویزیون را در همه دنیا داشتیم و داریم اما در این وضعیت، مخاطب شبکه امید دارد افزایش پیدا می‌کند. درست است که افزایش مخاطب ما کند است اما نمی‌توان انتظار داشت که به سرعت این روند را طی کنیم و به درصد بالایی از مخاطب برسیم.

بودجه یک فصل از برنامه‌هایی مانند «عصر جدید»، «خندوانه» یا… برابر است با هشت برابر بودجه یک سال شبکه «امید»!وی در ادامه تصریح کرد: نمی‌توان انتظاری که از سایر شبکه‌های تلویزیون داشت را از شبکه «امید» هم داشته باشیم. می‌توان گفت بودجه یک فصل از برنامه‌های تلویزیونی مانند «عصر جدید»، «خندوانه» یا … برابر است با هشت برابر بودجه یک سال شبکه امید! با توجه به این هزینه‌ها و درصد مخاطبی که ما داریم به نظر عملکرد ما در شبکه امید مناسب بوده است و توانستیم با حداقل هزینه بیشترین میزان مخاطب را کسب کنیم.

مدیر شبکه تلویزیونی «امید» با اشاره به سخت بودن برنامه سازی برای نوجوان‌ها، توضیح داد: من می‌گویم موفقیت شبکه امید در این نبوده است که بیشترین مخاطب را جذب کند اما شما میزان مخاطب این شبکه را با ۲ یا ۳ سال قبل مقایسه کنید. آن زمان اصلاً هویت نوجوانی در کشور مطرح نبود و وقتی از آن صحبت می‌کردید به نتیجه‌ای نمی‌رسیدید اما الان اهمیت بیشتری به نوجوان‌ها می‌دهند؛ نمی‌خواهم این موضوع را به شبکه امید نسبت دهم اما این شبکه هم قطعاً در آن مؤثر بوده است.

سالم درباره حضور خود نوجوانان در این شبکه تصریح کرد: من ترجیح می‌دهم در آنتن شبکه «امید» از نوجوان‌ها استفاده کنم شاید مجری‌های بهتری از آن‌ها هم وجود داشته باشد اما ترجیح من این است که از این نوجوان‌ها استفاده کنم. چون قرار است که در شبکه امید از نوجوان‌ها استفاده شود.

وی در پایان بیان کرد: ما نمی‌خواهیم بگوییم به مخاطب توجهی نداریم اما شما نمی‌توانید در این رده سنی، درصد بالایی را پیدا کنید که به طور خاص مخاطب یک شبکه و برنامه ویژه‌ای باشند و دلیل آن هم ذات سلیقه آن‌ها در سنین نوجوانی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۳۶۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان