//
کدخبر: ۱۹۸۱۴ //

"سناتورهای افغانستان" حمله موشکی آمریکا به سوریه را محکوم کردند

تعدادی از سناتورهای افغانستان در نشست امروز این مجلس، با محکومیت حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه، آن را دخالت در امور کشورهای اسلامی خواندند.

"سناتورهای افغانستان" حمله موشکی آمریکا به سوریه را محکوم کردند
به گزارش فرتاک نیوز،

سناتورهای افغانستانی حمله موشکی اخیر آمریکا به سوریه را محکوم کردند.

بر پایه این خبر، در نشست علنی امروز سنای افغانستان شماری از سناتورهای این کشور به حمله نظامی آمریکا به سوریه واکنش نشان دادند و این اقدام را دست‌اندازی در امور کشورهای اسلامی توصیف کردند.

محمد علم ایزدیار معاون اول سنای افغانستان با بیان اینکه جامعه جهانی و نهادهای بین‌المللی باید در ارتباط با این حمله شیمیایی تحقیق جدی کرده و عاملان آن را شناسایی کنند، خاطرنشان کرد: جنگ در سوریه تنها یک جنگ داخلی نیست بلکه جنگی میان قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی است.

وی ادامه داد: نگرانی افغانستان از این است که مبادا کشور ما تبدیل به سوریه دوم شود.

نظرمحمد فقیری دیگر سناتور افغان نیز ضمن محکوم کردن آمریکا گفت: آمریکا با حمله اخیر خود به سوریه اشتباه استراتژیکی کرده است.

وی در ادامه افزود: آمریکا کارش دخالت است، آن‌هم دخالت در امور کشورهای مسلمان و نمونه بارز این دخالت وی را امروز در عراق می‌بینیم.

«آوا» نیز نوشت: دیگر اعضای سنای افغانستان نیز در جلسه علنی امروز از تقابل جدی روسیه و آمریکا در سوریه و اثرات آن در افغانستان ابراز نگرانی کردند.

گفتنی است آمریکا در یک تجاوز نظامی آشکار به خاک سوریه، بامداد جمعه 18 فروردین، ده‌ها موشک به پایگاه هوایی الشعیرات در حومه حمص شلیک کرد که در نتیجه آن علاوه بر جان باختن شماری از ساکنان شهرک الشعیرات و چند سرباز ارتش،‌خسارت‌هایی به این مناطق وارد شد.

حکومت وحدت ملی تاکنون در ارتباط با این حملات آمریکا واکنشی نشان نداده است.

منبع: میزان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۸۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان