//
کدخبر: ۱۷۹۶۱ //

اپل، گوگل و آمازون؛ مشتاق خرید کسب و کار تراشه های حافظه توشیبا

گروهی از کمپانی های حوزه ی تکنولوژی، مانند اپل، گوگل و آمازون مشتاقند که کسب و کار تراشه های حافظه کمپانی توشیبا را خریداری کنند.

 اپل، گوگل و آمازون؛ مشتاق خرید کسب و کار تراشه های حافظه توشیبا
به گزارش فرتاک نیوز،

کمپانی که بتواند قرارداد خرید را به نام خود ثبت کند صاحب دومین تولیدکننده بزرگ تراشه های حافظه برای اسمارت فون ها و کامپیوترها خواهد شد. رتبه اول در این حوزه به سامسونگ تعلق دارد. این تراشه ها 25% درآمد 50.9 میلیارد دلاری توشیبا در سال مالی گذشته را رقم زدند. توشیبا هنوز از نظر مالی دچار بحران است و امسال نیز احتمالا 9 میلیارد دلار ضرر را به ثبت خواهد رساند. اما فروش کسب و کار تراشه های حافظه به بالاترین پیشنهاد، می تواند خون تازه ای به رگ های توشیبا تزریق کند.

بر اساس اخبار، مرحله اول مزایده به اتمام رسیده است. یکی از کمپانی هایی که بر اساس شایعات به خرید این کمپانی علاقمند است و بیش از 18 میلیارد دلار برای تصاحب آن پیشنهاد داده، کمپانی Hon Hai تایوان است. این کمپانی که با نام فاکسکان نیز شناخته می شود، کمپانی است که کار مونتاژ بسیاری از قطعات آیفون های اپل و بسیاری از اسمارت فون های مطرح دیگر را به عهده دارد. Hon Hai سال گذشته کمپانی ژاپنی تولیدکننده نمایشگر، شارپ را به قیمت 3.8 میلیارد دلار خریداری کرد.

سهامداران توشیبا روز پنجشنبه با واگذاری کسب و کار تراشه های حافظه ی این کمپانی موافقت کردند. از طرفی گفته می شود اپل، گوگل و آمازون و تعدادی دیگر از کمپانی ها در مزایده ی فروش این بخش از کمپانی توشیبا شرکت کرده اند. گفته می شود گوگل و آمازون علاقه دارند این تراشه های حافظه را در سرویس های ابری خود استفاده کنند.

منبع: تک شات
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۹۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان