//
کدخبر: ۱۷۹۰۴۱ //

وزیرصنعت: اواخراسفند ماه تولید خودرو روزانه به ۴هزاردستگاه رسید

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اواسط سال گذشته تولید شرکت سایپا به روزی 400 دستگاه و ایران خودرو 800 دستگاه کاهش یافته بود، گفت: با انجام اقداماتی این روند متوقف و مجموع تولید دو خودروساز در اواخر اسفند ماه 97، با افزایش 4 برابری به بیش از 4 هزار دستگاه در روز رسید.

وزیرصنعت: اواخراسفند ماه تولید خودرو روزانه به 4هزاردستگاه رسید
به گزارش فرتاک نیوز،

 « رضا رحمانی » در گردهمایی قطعه سازان خودروی کشور با موضوع « چشم‌انداز صنعت قطعه‌ سازی در سال 1398، فرصت‌ها و چالش‌ها» با اشاره به تدوین بسته ای از سوی این وزارتخانه برای صنعت خودروسازی، از دستور به خودروسازان برای واگذاری اموال غیرتولیدی و شرکتهای وابسته خبر داد.
وی با بیان اینکه تولیدکنندگان سربازان جبهه جنگ اقتصادی هستند، گفت: قطعه سازان با روحیه جهادی، صبر و تحمل در سال گذشته، نگذاشتند این صنعت متوقف شود، در حالی که در خارج از مرزها برخی به دنبال تعطیلی این صنعت بودند و افرادی نیز در داخل پیش بینی می کردند صنعت قطعه‌ سازی و خودروسازی متوقف شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه نزدیک به 700 هزارنفر در این صنعت اشتغال دارند، اظهارداشت: اولویت اول وزارتخانه در سال گذشته حفظ تولید خودرو بود، چنانکه شرکتهای خودروساز نزدیک به یک میلیون دستگاه و شرکت های واردکننده خودرو نیز یکصدهزار دستگاه پیش فروش کرده بودند که برای اجرای این تعهدات خودروسازان باید تولید خودرو را افزایش می دادند.
رحمانی اضافه کرد: سال گذشته قطعه سازان و خودروسازان از لحاظ تامین مالی در بدترین شرایط بودند و ما در این وضعیت ضمن حفظ روند تولید، با نگاهی به آینده در پی حل مشکلات بودیم.
رحمانی، انتخاب عنوان رونق تولید برای سال 98 از سوی رهبر معظم انقلاب را فرصتی برای تولیدکنندگان و وزارت صنعت، معدن و تجارت دانست و افزود: سال گذشته از خودروسازان خواستیم که بسته قطعات وارداتی خودروها را باز کرده و در نمایشگاهی به قطعه سازان ارائه کنند تا آنها قطعاتی که توان تولیدش در داخل وجود دارد را تولید کنند.
وی بیان کرد: این موضوع تنها محدود به قطعه سازی خودرو نمی شود و در پتروشیمی وهر قطعه ای که امکان تولید داخل است باید در کشور تولید کنیم که این باید به فرهنگ تبدیل شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند راه حل مشکلات اساسی کشور توجه به تولید است، گفت: حوزه تحقیق و توسعه در صنعت و به طور ویژه خودروسازی، اقدامی است که باید به آن توجه ویژه شود و دولت هم از آن حمایت و سرمایه گذاری می کند.
وی با اشاره به برنامه توسعه کشور که بر اساس آن، ایران باید در سال 1400، سه میلیون دستگاه خودرو در سال تولید کند که یک میلیون آن باید صادر شود، گفت: خودروسازان باید برخی امور مانند قطعه سازی را واگذار کنند، چرا که بر اساس اطلاعات ما 15 استان درگیر قطعه سازی هستند، همچنین آنها حداکثر تا آخر شهریور ماه ضمن واگذاری اموال غیرتولیدی باید شرکت های وابسته را هم حداکثر تا پایان سال واگذار کنند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه فضا برای صادرات محصولات ایرانی فراهم شده است، درباره اولویتهای این وزارتخانه اظهار کرد: افزایش ساخت داخل و صادرات به ویژه به کشورهای همسایه از برنامه های جدی این وزارتخانه است چرا که در حال حاضر فقط 2 درصد از واردات 15 کشور همسایه از ایران است که البته این میزان از لحاظ ارزشی به 25 میلیارد دلار می رسد و این عدد کوچکی نیست و اگر این مقدار را دو برابر کنیم عدد بزرگی می شود که صدها هزار فرصت شغلی ایجاد می کند.
رحمانی با تاکید بر اینکه کیفیت و تنوع محصولات خودرویی برای وزارت صنعت اهمیت زیادی دارد، گفت: در دنیای امروز هر محصولی که تولید می شود باید توان رقابت با محصولات دیگر کشورها را داشته باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۹۰۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان