//
کدخبر: ۱۷۶۹۴۶ //

اذعان عضو حزب بارزانی به دخالت‌های آمریکا در کرکوک

در حالیکه برگزاری انتخابات در هر کشوری یک موضوع داخلی قلمداد می‌شود، یک عضو حزب بارزانی اعلام کرده است که آمریکا با برگزاری انتخابات شوراهای استانی عراق در کرکوک مخالف است.

اذعان عضو حزب بارزانی به دخالت‌های آمریکا در کرکوک
به گزارش فرتاک نیوز،

کمال کرکوکی عضو دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان عراق اعلام کرده است که این حزب در انتخابات آتی شوراهای استانی عراق در کرکوک شرکت نخواهد کرد.

وی مدعی شده است که باید در قدم نخست، وضعیت کرکوک عادی سازی شود تا امکان برگزاری انتخابات در آن وجود داشته باشد.

عضو ارشد حزب دموکرات کردستان عراق که اظهارات وی به شدت تحت تاثیر شکست های رفراندومی این حزب است، اعلام کرده است که شرایط عادی از لحاظ سیاسی، امنیتی و اداری در کرکوک مشاهده نمی شود و باید وضعیت این شهر به پیش از 16 اکتبر سال 2017 باز گردد.

کمال کرکوکی که همزمان رئیس تشکیلات حزب دموکرات کردستان در منطقه کرکوک – گرمیان است، اعلام کرده است که آمریکا هم مخالف برگزاری انتخابات شوراهای استانی عراق در کرکوک است.

وی همچنین اعلام کرده است که پیشنهادهایی با هدف تغییر در وضعیت موجود کرکوک، ارائه و مذاکراتی در خصوص آن در جریان است.

عضو دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان عراق گفت: اصلاح فهرست واجدین شرایط در انتخابات از دیگر برنامه های مدنظر ما است، مناطقی از استان کرکوک مدتها در کنترل داعش بوده اند و مشخص نیست که چه کسانی حق مشارکت در انتخابات را دارند و این افراد اصلیتی کرکوکی دارند یا نه.

حزب دموکرات کردستان عراق بارها مدعی شده است که کرکوک پس از حوادث 16 اکتبر سال 2017 و حاکمیت مجدد دولت مرکزی عراق، شهری اشغال شده است. کرکوک از مهمترین موضوعات مورد اختلاف حزب دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۶۹۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان