//
کدخبر: ۱۷۶۶۵ //

گام جدی مجلس برای ورود نیروهای جوان و کارآفرین به حوزه تولید

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم رشددهی به تولید، تصریح کرد: دولت، مجلس و قوه قضاییه باید با یک نگاه وفاق آمیزی به مسله اصلی معیشت مردم و اشتغال توجه کنند.

گام جدی مجلس برای ورود نیروهای جوان و کارآفرین به حوزه تولید

به گزارش فرتاک نیوز، علی لاریجانی در حاشیه دیدار با خانواده شهیدان فلاح پور در شهر کوهسار در استان البرز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روحیه شجاعت وشهادت طلبی باعث شده که انقلاب اسلامی ما پایدار بماند و این امر باعث پیشرفت هایی در کشور و عزتمندی مردم ایران شده است؛ لذا لازم بود در ابتدای سال جدید خدمت این عزیزان رسیده و عرض ارادتی داشته باشیم.

 

وی به تحولات منطقه، طراحی آمریکایی ها برای منطقه خاورمیانه و سوءاستفاده از برخی کج‌ فهمی‌ها و نفهمی‌های بعضی سران کشورهای منطقه اشاره کرد و افزود: باید نیروهای فداکار در انقلاب اسلامی و آنها که در راه انقلاب فداکاری کرده اند درک درستی از شرایط داشته و یکدیگر را حمایت کنند؛ ضمن آنکه باید یک هوشیاری سیاسی وجود داشته باشد زیرا با همین روحیه مجاهدت است که می شود دشمنی ها را درک کرد.

 

رییس مجلس با یادآوری فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره لزوم توجه به درون از نظر اقتصادی گفت: شاید در برخی مولفه ها، پیشرفت های بسیاری در کشور وجود داشته است و در زمینه اقتصادی هم در زیربناها پیشرفت های خوبی صورت گرفته اما امروز یک مسابقه ای در سطح جهانی وجود دارد تا به کمک امکانات مختلف بین المللی سامان بهتری به وضعیت اقتصادی داده شود لذا باید از این فرصت استفاده کرد و امکانات و تولید را رشد داد چراکه ما از ظرفیت های انسانی مناسبی در این زمینه برخوردار هستیم.

 

لاریجانی تصریح کرد: فکر می کنم دولت،مجلس و قوه قضاییه باید با یک نگاه وفاق آمیزی به مساله اصلی معیشت مردم و اشتغال توجه کنند و به عقیده من می‌توانند این کار را بکنند.

وی به فعالیت های مجلس در این زمینه اشاره کرد و اظهارداشت: در مجلس هم چند قانون برای تسهیل فضای کسب و کار تصویب شده و اکنون نیز به کمیسیون های مختلف گفته ایم مطالعاتشان را انجام دهند و پس از تعطیلات نوروز کمیسیون ها با کمک مرکز پژوهش ها و امکاناتی که دولت دارد، تلاش خواهیم کرد زمینه های ورود نیروهای جوان و خلاق و کارآفرین به حوزه تولید را فراهم کنیم.

 

وی افزود: هم نگاه ها باید در این زمینه کمک کننده باشند و هم بخش های خصوصی تا آنجا که می توانند ظرفیت های خود را گسترش دهند.

 

رییس مجلس ادامه داد: نیروی انسانی ماهر باید جذب شود و در این زمینه باید کمک لاریجانی درمورد توسعه روستاها نیز گفت: برای توسعه روستاها نیز طرحی در مجلس در دستور کار است و ساختار آن نیز در قانون برنامه آمده است و امسال باید با پشتیبانی بیشتری به آن توجه کنیم.

 

وی با بیان برخی آمار در زمینه مهاجرت از روستا به شهر ادامه داد: در آخرین آمارگیری سکنه در روستاهای کشور 25 درصد بود در حالی که متوسط جهانی بیشتر از این بوده و این امر نشان دهنده این است که یک اشکالی در چرخه اقتصادی روستاها وجود دارد که مردم در روستاها نمی مانند؛ بنابراین توجه جدی به این بخش شده است و امیدواریم خداوند امسال را سال جهش در اقصاد و تولید در کشور قرار بدهد.

 

منبع: میزان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۶۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان