//
کدخبر: ۱۷۵۶۳ //

برجام تاکنون "خسارت محض" بوده است

نمانیده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه انسجام و قدرت دفاعی کشور برای مقابله با دشمنان باید تقویت شود، گفت: تحریم چند شرکت آمریکایی که هیچ معامله‌ای با ایران ندارند مقابله به مثل با نقض برجام نیست.

برجام تاکنون "خسارت محض" بوده است

به گزارش فرتاک نیوز، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه اول نمازجمعه امروز کرج  با تبریک ماه رجب و لزوم استغفار در این ماه اظهار داشت:اهل تقوا، اهل استغفار برای خود و دیگران هستند و ماه رجب ماه استغفار است؛ گناهان درد هستند و داروی این درد استغفار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به آسیب‌هایی که انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند، بیان کرد: یکی از راه‌های تلاش دشمن برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی کاهش توان نظامی کشور است.

 

امام جمعه کرج با بیان اینکه اگر دشمن نتواند از این راه به مقصود خود برسد از راه جنگ نرم و ضربه زدن به فرهنگ وارد می‌شود، بیان کرد: پیشرفتهای نظامی در مقابل نفوذ و ضربه زدن دشمن بازدارنده است و توان نظامی برای مقابله با دشمن باید تقویت شود در غیر این صورت دشمن در وقت مناسب با توسل به قدرت نظامی خود ما را غافلگیر می‌کند.

امام‌جمعه کرج در خطبه دوم با اشاره به شهادت حضرت امام هادی (ع) اظهار داشت: دوران امام هادی (ع) دوران سختی بود و عصر اختناق و استبداد بود و امام نمی‌توانست فعالیت فرهنگی انجام دهد.

 

وی با بیان اینکه امام با تمام شرایط نامساعد فعالیتهای خود را تعطیل نکرد، بیان کرد: در این فضای اختناق و استبداد، امام(ع) محققان و دانشمندان بزرگی تربیت کرد و این دانشمندان توانسند معارف فقه شیعی را برای دیگر افراد در بلاد اسلامی تببین کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه مرجعیت شیعه و ارتباط با آن در زمان امام هادی(ع) گسترش یافت، بیان کرد: مانند تحریمهای امروز برای تضعیف شیعه و محور مقاومت آنها را شدیدا در فشار اقتصادی قرار دادند و در تاریخ  دوران امام هادی (ع) بعد از شعب ابی طالب بی‌سابقه ترین دوره در تنگنا قرار دادن شیعیان است.

 

امام‌جمعه کرج با اشاره به اذیت و آزار دشمنان به امام هادی(ع) در زمان خلافت گفت: حضرت تلاش زیادی در راه مبارزه با خرافه گرایی و فرقه گرایی داشتند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به فرارسیدن دوازدهم فروردین روز جمهوری اسلامی بیان کرد: استکبار و نظام سلطه از همان زمان برای ضربه زدن، اقدامات خود را شروع کرده ولی مردم ولایتمدار و مومن و انقلابی با تحمل تمام سختیها و ایستادگی در مقابل همه مشکلات تا رسیدن به تمدن برگ اسلامی در مقابل همه توطئه‌ها می‌ایستند.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با بیان اینکه دشمن باز هم موضوع تحریم‌های جدید را مطرح کرده است که این اقدام نقض برجام است، گفت: هیئت نظارت برجام باید در این زمینه ورود کند و جلوی خسارت‌های بیشتر از نقض برجام را بگیرد.

 

امام‌جمعه کرج با اینکه دشمن حیله گر با طرح عناوینی مانند حقوق بشر نقض برجام را در اذهان از بین برده و به دنبال حفظ تحریم های قدیمی و وضع  تحریمهای جدید است، عنوان کرد: باید در مقابل نقض متعدد برجام و وضع تحریمهای جدیدی که دشمن به دنبال آن است ایستاد و مقابله کرد.

 

وی با بیان اینکه  برجام تاکنون خسارت محض بوده است، تاکید کرد: برای جلوگیری از خسارت‌های بیشتر باید در مقابل این اقدامات ایستادگی و مقابله کرد.

 

امام جمعه کرج با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه وضع تحریم بر علیه ایران در هر سطح و بهانه‌ای از جمله بهانه‌های تکراری حقوق بشر نقض برجام است، عنوان کرد: دولت موظف است طبق بند 3 مصوبه مجلس اقدامات لازم را انجام داده و فعالیتها در راستای برجام را متوقف کند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه وضع هرگونه تحریم نقض برجام بوده و باید با آن مقابله به مثل شود، عنوان کرد: کوتاهی در این زمینه جایز نیست و قرآن کریم هم به ما یاد داده  که  اگر آنها به وعده خود عمل نکنند شما نیز تعهدی نسبت به آنها ندارید.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه  تحریم چند شرکت آمریکایی که هیچ معامله ای با ایران ندارند مقابله به مثل با نقض برجام نیست، تاکید کرد: این موضوع که چند شرکت را که هیچ معامله  ای با ایران ندارند تحریم کنیم مقابله نیست.

 

وی با بیان اینکه سخنان معاون اول رئیس جمهور جای تعجب دارد، عنوان کرد: بعد از 4 سال اینکه یک مقام دولتی اعلام کند که " تحریم ها مهم نیست چون در حال کار بر روی اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی اقتصاد هستیم که اگر تحریم ها در جای خود باقی بماند مشکلی وجود ندارد" اشکال دارد.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه لازم است که آقایان در بیانات خود دقت کنند تا مردم مایوس نشوند، بیان کرد: بعد از انجام این همه هزینه و گذشت 4 سال این‌گونه سخن گفتن خوب نیست

.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه باید به فرمایشات و سخنان رهبری اعتماد کرد، گفت: باید فرمایشات ایشان عملیاتی شود و اعتماد به داخل تحقق یابد ومسئولان اجرایی کشور باید باور کنند که می‌توانیم.

 

وی با بیان اینکه تولید داخلی باید مورد توجه قرار گیرد ، تاکید کرد: حکم حکومتی رهبری نباید ساده گرفته شود و بدانید که عمل نکردن به حکم ایشان حرام شرعی است و اگر حکومت اسلام هم نبود این حکم باید رعایت می‌شد.

 

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه باید به بحث حرمت کالاهایی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود، اهمیت داده شود و کار جدی صورت گیرد، تصریح کرد: از واردات اجناس تجملی و هزینه بر به کشور که هیچ منفعتی به جز اتلاف سرمایه داخلی ندارد جلوگیری شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه مجلس و دولت باید در زمینه حمایت از تولید کالاهای داخلی و تسهیل و کمک به ایجاد اشتغال به صورت جدی وارد شوند، تصریح کرد: امروز عمل به حکم رهبری بر مردم و مسئولان یک واجب است و این موضوع شوخی بردار نیست.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه کوتاهی در این زمینه و عمل نکردن به فرمایشات رهبر انقلاب جایز نیست، عنوان کرد: برگزاری جلسات و همایش ها راهگشا برای تولید کالای داخلی نیست و باید در عمل این موضوع محقق شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه ایران اسلامی یکی از قدرت های بزرگ دنیا و منطقه است، عنوان کرد: تلاش دشمن علی رغم ترس از قدرت ایران ایجاد ایران هراسی و ترویج آن برای ضربه زدن به کشور است.

 

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به اینکه در روزهای گذشته در قدس با حضور تعدادی از پژوهشگران صهیونیست و عربی جلسه‌ای برگزار شده است، افزود: در این جلسه راهکارهای سازش اعراب با اسرائیل علیه مقابله با ایران و داعش مطرح شد.

وی با بیان  اینکه در این جلسه ایران را در کنار داعش قرار داده و دشمن خود دانسته‌اند، ادامه داد: ترکیب این جلسه مضحک است و باید در راستای مقابله با این تحرکات انسجام داخلی حفظ و اقتصاد داخلی تقویت شود.

 

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه توان نظامی کشور باید تقویت شود، گفت: اعراب که اسرائیل قصد نابودی آنها را دارد برای ضربه زدن به ایران متحد شده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به جنایات عربستان در یمن و کشتار مردم مظلوم و بی دفاع این کشور عنوان کرد: بعد از حمله عربستان به یمن بیش از 12 هزار نفر کشته شده اند و ده‌ها هزار نفر زخمی شده اند و زیر ساخت های یمن از بین رفته است.

 

وی با بیان اینکه عربستان در 40 روز قصد تصرف یمن را داشت که با مقاومت نیروهای مردمی این هدف ناکام ماند، تصریح کرد: ایران باید قدرت و عزت خود را که به برکت انقلاب و شهید شدن هزاران انسان پاک حاصل شده است را مستحکم حفظ کند.

 

منبع: جام نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۵۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان