//
کدخبر: ۱۷۴۹۵۱ //

زنگ خطر خشکسالی، ایتالیا تنها یک ماه دیگر ذخایر آبی دارد

کاهش بارندگی در ایتالیا باعث شد تا این کشور بار دیگر با مشکل خشکسالی و کمبود آب، بویژه در مناطق شمالی مواجه شود، تا جاییکه اعلام شد قسمت شمالی این کشور تنها تا یک ماه دیگر ذخیره آب کافی دارد.

زنگ خطر خشکسالی، ایتالیا تنها یک ماه دیگر ذخایر آبی دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

'ماسیمو گارگانو' مدیر انجمن ملی کنسرسیوم های مدیریت و حفظ اراضی و آب های آبیاری، روز سه شنبه به خبرگزاری رسمی ایتالیا (انسا) گفت: ما هنوز یک ماه دیگر ذخیره آب کافی در استان های شمالی کشور داریم و درصورتی که بارندگی خوبی صورت نگیرد دچار مشکلات بسیار جدی برای تمام اقتصاد این اراضی بویژه در بخش کشاورزی خواهیم شد. 
وی افزود: امسال مشکل فقط بارندگی های کم زمستانی نیست بلکه غایب بزرگ واقعی برف بود. کاهش بارش برف، امید به پر شدن دریاچه ها و رودخانه ها را کاهش داد. شرایط رودخانه 'پو' در شمال کشور نیز همانند خشکسالی بزرگ سال 2007 است و شدیدتر از خشکسالی سال 2017 است، زمانی که دو میلیارد یورو خسارت به بخش کشاورزی وارد شده بود. 
گفتنی است که آب گذرها در ایتالیا در شرایط بسیار بدی قرار دارند. شبکه آب رسانی در این شبه جزیره، تبدیل به یک صافی شده است و آب زیادی در آن از دست می رود و به زیر زمین نشت می کند. بر اساس داده های فدراسیون شرکت های آب، انرژی و محیط زیست 'اوتیلیتالیا'، بطور متوسط 39 درصد آب در این شبکه آبرسانی در حین توزیع از دست رفته و به زیر زمین نشت می کند. 
به عقیده شرکت های آبرسانی ، بیش از یک سوم از آب توزیعی در شهرها به زیر زمین نشت می کند و از دست می رود زیرا این شبکه ها بسیار فرسوده و در شرایط بدی هستند. به عبارتی از هر 100 لیتر حدود 40 لیتر آب در این شبکه از دست می رود. بیشترین زیان آب مربوط به شبکه ابرسانی در استان های کالابریا در جنوب و لاتزیو در مرکز می شود که به 60 درصد می رسد در حالی که بهترین در استان شمالی واله دائوستا است که به 20 درصد می رسد. در ایتالیا 425 هزار کیلومتر شبکه آب رسانی و آب گذر وجود دارد که 60 درصد آنها بالای 30 سال و 25 درصد آنها بیش از نیم قرن عمر دارند. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۴۹۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان