//
کدخبر: ۱۷۳۹۵۲ //

حکم زندان آل خلیفه برای ۱۶۷ شهروند بحرینی

دادگاهی در بحرین صد و شصت و هفت شهروند را به زندان محکوم کرد.

حکم زندان آل خلیفه برای ۱۶۷ شهروند بحرینی
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از روسیاالیوم، دادگاهی در بحرین 167 شهروند بحرینی را که به منظور اعلام همبستگی با آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی انقلاب این کشور در نزدیکی منزل او تظاهرات کرده بودند به زندان محکوم کرد.

گفتنی است که شهروندان بحرینی در ماه می سال 2017 میلادی در اعتراض به سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم در اطراف منزل او تظاهرات کردند که نیروهای پلیس بحرین این تظاهرات را سرکوب و 5 تن را به قتل رسانده و صدها تن از معترضان را دستگیر کردند.

روز 31 تیر ماه 1395 رژیم آل خلیفه تابعیت شیخ عیسی قاسم را لغو و از وی خواست تا خاک این کشور را ترک کند.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

این درخواست‌ها با سرکوبگری رژیم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبه‌رو شده است. رژیم بحرین در راه سرکوب بحرین همچنین عناصر پاکستانی را به خدمت گرفته است.

نیروهای نظامی مشترک شورای همکاری خلیج فارس موسوم به سپر جزیره نیز در این راه به رژیم بحرین کمک می‌کنند.

در این مدت، صدها نفر شهید یا زخمی شده و یا به زندان افتاده و شکنجه شده‌اند.

رژیم بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراضات شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده سازی به زندانهای طولانی‌مدت محکوم کرده است.

با وجود همه این اقدامات، جنبش مردم بحرین برای دستیابی به خواسته‌های خود همچنان ادامه دارد و آنها با برپایی تظاهرات خواهان برآورده شدن این خواسته‌ها هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۳۹۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان