//
کدخبر: ۱۶۵۶۱ //

مایکروسافت و سونی در نهایت به صورت سالیانه کنسول جدیدی را روانه بازار می‌کنند

نسخه‌های متعدد کنسول‌های بازی نظیر پلی‌استیشن 4 پرو و ایکس‌باکس وان اسکورپیو باعث شده تا برخی بر این باور باشند که به زودی شاهد نسخه‌های جدیدی از کنسول‌های بازی به صورت سالیانه باشیم. اما سوال اصلی اینجا پیش می‌آید که چرا سونی و مایکروسافت باید به فکر تولید کنسول‌های بازی آن‌هم به صورت سالیانه باشند؟

مایکروسافت و سونی در نهایت به صورت سالیانه کنسول جدیدی را روانه بازار می‌کنند
به گزارش فرتاک نیوز،

ایکس‌باکس‌ وان اسکورپیو در مقایسه با پلی‌استیشن 4 پرو احتمالا به‌روزرسانی قدرت‌مند‌تری خواهد بود. با این حال، پلی‌استیشن 4 پرو که سونی آن را قدرت‌مند‌ترین کنسول حال حاضر می‌داند، باز هم نتوانسته بازی‌های ویدیویی را با رزولوشن 4K به صورت نیتیو اجرا کند.

شاید بهتر بود سونی یک یا دو سال دیگر بیشتر صبر می‌کرد تا بتواند کنسولی قدرت‌مندتر را روانه بازار کند. برد واردل، مدیر اجرایی شرکت Stardock که در زمینه‌ی تکنولوژی‌های روز دنیا کار می‌کند معتقد است که رزولوشن 4K سریع‌تر از آن‌چه سونی پیش‌بینی می‌کرد در میان تکنولوژی امروزی جای گرفته و جهشی بسیار بلند را برداشته است. وی بر این عقیده است که سونی و مایکروسافت در نهایت به دوره‌ای نزدیک می‌شوند که محصولات خود را در زمینه‌ی بازی‌های ویدیویی به صورت سالیانه عرضه خواهند کرد.

به نظر من تکنولوژی 4K خیلی زودتر از آن‌چه که فکرش را می‌کردیم رواج یافته است. احتمالا زمانی که سونی و مایکروسافت کنسول‌های خود را تولید می‌کردند هرگز تصور چنین پیشرفتی را نداشته‌اند. از طرفی دیگر، تکنولوژی HDR نیز همانند رزولوشن 4K رواج یافته و قطعا هر دو شرکت تصمیم دارند تا از این تکنولوژی بهترین استفاده را ببرند. شاید اکثر کاربران هنوز تلوزیونی با قابلیت HDR نداشته باشند اما طی یک یا دو سال آینده، سونی و مایکروسافت مجبور می‌شوند تا محصولات خود را به صورت سالیانه یا هر دو سال یک‌بار عرضه کنند. به عنوان مثال می‌توان به آیفون‌های اپل اشاره کرد که هر کدام از آن‌ها، به قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدیدی دست می‌یابند.

عرضه‌ی کنسول‌های بازی آن‌هم به صورت سالیانه پیش از این نیز مورد بحث قرار گرفته بود و به نظر می‌رسد مایکروسافت علاقه‌ی زیادی به انجام این کار داشته باشد در حالی که شاید سونی همچنان به عرضه‌ی کنسول‌های بازی طبق روال همیگشی پایبند بماند.

9a5effd4-be29-4b46-acdb-ade814562053

منبع: تک شات
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۵۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان