//
کدخبر: ۱۶۵۳۴۶ //

تاکید "مرکل" و "آبه" بر تقویت همکاری های دوجانبه و تجارت آزاد

صدر اعظم آلمان در سفر به توکیو و دیدار با نخست وزیر این کشور بر لزوم تقویت همکاری های دوجانبه از جمله در زمینه تجارت آزاد تاکید کرد.

تاکید "مرکل" و "آبه" بر تقویت همکاری های دوجانبه و تجارت آزاد
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از روزنامه "تاگس شاو" آلمان، مدت کوتاهی بعد از اجرایی شدن توافق تجارت آزاد بین ژاپن و اتحادیه اروپا که در روز جمعه انجام شد ، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان امروز برای دیدار با مقامات این کشور به توکیو سفر کرد. وی در این سفر با "شینزو آبه"، نخست وزیر ژاپن توافق کرد که اقدامات بیشتری در راستای تجارت آزاد انجام دهند.

صدر اعظم آلمان و نخست وزیر ژاپن در دیدار خود اعلام کردند که اقدامات مشترکی را برای تجارت آزاد بین المللی و چند جانبه گری انجام می دهند.

مرکل در این دیدار تاکید کرد که ژاپن همراه با آلمان برای یک نظم مبتنی بر قاعده و قانون کار می کند و ما به صورت تنگاتنگ در این زمینه همکاری می کنیم. هر دو طرف توافق تجارت آزاد بین اتحادیه اروپا و ژاپن را که از روز جمعه اجرایی شد به عنوان اقدامی پیشگام تمجید کردند.

مرکل تاکید کرد که این توافق در این دوران یک پیغام مهم به دنیا است. وی همچنین خواستار تقویت مناسبات اقتصادی و علمی بین دو کشور شد.

آبه هم به شیوع انزواطلبی در سراسر جهان اشاره کرده و به مسئله خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هم گریزی زده و گفت: نقش آلمان همواره در دنیا افزایش پیدا می کند. وی اجرایی شدن توافق تجارت آزاد بین اتحادیه اروپا و ژاپن را یک پیغام قدرتمندانه برای تقویت مناسبات اقتصادی دو جانبه و پیشبرد تجارت آزاد دانست. وی در این باره گفت که اکنون زمان آن فرا رسیده که شراکت برای نظم بین المللی و رفاه در دنیا به سطح بالاتری ارتقا یابد.

مرکل در این دیدار همچنین به مسئله کره شمالی پرداخته و گفت: هنوز هیچ مدرکی برای خلع سلاح اتمی کره شمالی وجود ندارد. وی البته روند خلع سلاح ایالات متحده در قبال کره شمالی را تمجید و در عین حال تاکید کرد که این اقدامات هنوز قابل درک نیست و باید این چنین شود.

وی همچنین به مسئله ونزوئلا پرداخته و به اولتیماتومی که آلمان و دیگر کشورهای اروپایی به رئیس جمهور ونزوئلا داده بودند و مهلت آن روز گذشته به پایان رسید اشاره کرده و گفت: آنچه که ما گفته ایم معتبر است و تا دیروز هیچ انتخاباتی از طرف دولت ونزوئلا برای ریاست جمهوری اعلام نشده است.

وی همچنین همراه با دیگرکشورهای اروپایی "خوان گویدو"، رئیس جمهور موقت ونزوئلا را به رسمیت شناخت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۵۳۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان