//
کدخبر: ۱۶۳۳۸۴ //

سومین همایش ملی آموزش زبان فارسی برگزار می شود

برگزاری سومین همایش ملی آموزش زبان فارسی و تشریح آیین نامه جدید بازنشستگی اعضای هیأت علمی از جمله خبرهای کوتاه دانشگاه تربیت مدرس است.

سومین همایش ملی آموزش زبان فارسی برگزار می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

به گزارش روز یکشنبه از دانشگاه تربیت مدرس، سومین همایش ملی آموزش زبان فارسی 10 و 11 بهمن ماه جاری در دانشکده علوم انسانی دانشگاه برگزار می شود.
انجمن علمی زبان و ادبیات فارسی با مشارکت دانشگاه تربیت مدرس، سومین همایش ملی آموزش زبان فارسی را طی روزهای دهم و یازدهم بهمن ماه جاری در سالن اجتماعات دکتر میرحسنی دانشکده علوم انسانی برگزار می کند.
بنابر اعلام دبیرخانه همایش، برنامه ریزی زبان، تولید محتوا و منابع آموزشی، سنجش و آزمون سازی، نظریه های آموزش زبان، روش ها و فنون تدریس زبان فارسی، آموزش زبان فارسی و مطالعات میان رشته ای محورهای اصلی این همایش را تشکیل می دهند. برگزاری نشست های تخصصی، کارگاه های آموزشی و نشست مدیران گروه های زبان و ادبیات فارسی دانشگاه های سراسر کشور از دیگر برنامه های این همایش است.

**تشریح آیین نامه جدید بازنشستگی اعضای هیأت علمی 
نشست شورای دانشگاه با حضور رییس دانشگاه، معاونان و روسای دانشکده ها و مراکز تحقیقاتی اول بهمن ماه در سالن شورا برگزار شد.
در ابتدای این نشست وحید احمدی ضمن بیان اخبار کوتاهی از دانشگاه طی دو هفته گذشته به آیین نامه بازنشستگی اعضای هیات علمی اشاره و اظهار کرد: بر اساس آیین نامه سراسری که اخیرا با پیگیری دولت و وزارت متبوع به همه دانشگاه ها ابلاغ شده، استادیاران در سن 65 سال، دانشیاران در سن 67 سال و استادان در سن 70 سال بازنشسته می شوند و این زمان به هیچ عنوان قابل تمدید نیست و تبصره های موجود در آیین نامه قبلی در این آیین نامه حذف شده است.
وی افزود: تنها دو مورد استثناء در این زمینه وجود دارد؛ یکی اساتیدی که در 5 سال منتهی به سن بازنشستگی (70 سال) به عنوان استاد نمونه کشوری انتخاب شده باشند، دوم اساتیدی که بر اساس آیین نامه دانشگاه ها به عنوان استاد ممتاز شناخته شده باشند که دانشگاه تربیت مدرس آیین نامه مصوب برای استاد ممتاز ندارد و در زمان حاضر با آیین نامه پیش فرض وزارت علوم این بررسی صورت می گیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۳۳۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان