//
کدخبر: ۱۵۶۴۴۵ //

پذیرش ۸۵ درصد رشته محل های دانشگاهی بر اساس سوابق تحصیلی

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس از حذف کنکور بیش از ۸۵ درصد از رشته محل های دانشگاهی خبر داد.

پذیرش ۸۵ درصد رشته محل های دانشگاهی بر اساس سوابق تحصیلی
به گزارش فرتاک نیوز،

سیدجواد ساداتی نژاد اظهار داشت: بر اساس جلسه شورای سنجش و پذیرش مصوب شد دانشگاه ها می توانند برای  ۸۵ درصد رشته محل های دانشگاهی خارج از فرآیند کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش دانشجو داشته باشند.

وی با بیان اینکه سازمان سنجش ساز و کار پذیرش دانشجو در دانشگاه ها را اعلام می کند، افزود: این مهم در راستای قانون سنجش و پذیرش مبنی بر پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی صورت پذیرفته است و این پذیرش توسط خود دانشگاه صورت می گیرد و هر بخشی ساز و کار مخصوص به خود را دارند.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به کلیات اجرای این قانون ابراز داشت: در این خصوص ساز و کار هر قسمت اعم از وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان سنجش و آموزش کشور و سایر ارگان های دخیل مشخص است و بر اساس قانون هریک از آن ها موظف به اجرای آن هستند.

ساداتی نژاد ضمن اشاره به زمان حذف کنکور از ۸۵ درصد از رشته محل های دانشگاهی گفت: حذف کنکور از این میزان رشته محل های دانشگاهی سال تحصیلی آینده است و تمامی زیرساخت های آن نیز پیش بینی شده است تا به بهترین نحو اجرایی شده و دانشجویان علاقه مند به آن رشته ها مشغول تحصیل شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۶۴۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان