//
کدخبر: ۱۵۳۸۷ //

تظاهرات مردم کره جنوبی در اعتراض به سامانه دفاع موشکی آمریکا

صدها نفر از مردم کره جنوبی در اعتراض به استقرار سامانه دفاع موشکی آمریکا تظاهرات کردند.

تظاهرات مردم کره جنوبی در اعتراض به سامانه دفاع موشکی آمریکا
به گزارش فرتاک نیوز،

یک روز پس از سفر رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا به سئول و تاکید وی بر استقرار سامانه دفاع موشکی تاد، صدها نفر از مردم کره جنوبی امروز شنبه با برپایی تظاهرات اعتراض آمیز با این اقدام مخالفت کردند.

رکس تیلرسون روز جمعه در سخنانی تاکید کرد: آمریکا و کره جنوبی باید استقرار سامانه دفاع موشکی تاد را دنبال کنند.

ساکنان منطقه سئونگ جو که سامانه دفاع موشکی قرار است در آنجا مستقر شود، اعلام کرده اند که استقرار این سامانه، سلامت و مخیط زیست منطقه را به خطر خواهد انداخت. استقرار این سامانه موجب خواهد شد تا این منطقه هدف اصلی موشک های کره شمالی قرار بگیرد.

حدود 2 هزار نفر از ساکنان این منطقه در تظاهرات شرکت کرده اند. شهر سئونگ جو در 275 کیلومتری جنوب شرق سئول واقع شده است.

حدود 2 هزار پلیس ضد شورش برقراری نظم و امنیت تظاهرات را برعهده داشتند و مانع از رسیدن تظاهرات کنندگان به منطقه مورد نظر برای استقرار سامانه دفاع موشکی شدند.

دولت کره جنوبی سال گذشته تصمیم گرفت تا سامانه دفاع موشکی تاد آمریکا را برای مقابله با تهدیدات کره شمالی در منطقه ای مستقر کند.

وزارت دفاع کره جنوبی پیش از این نیز اعلام کرد: آمریکا احتمالا در ماه ژوئن سامانه دفاع موشکی تاد را در کره جنوبی مستقر خواهد کرد.

در حالی که آمریکا و کره جنوبی بارها اعلام کرده اند که هدف اصلی از استقرار سامانه های موشکی تاد، مقابله با تهدید موشکی کره شمالی است ولی چین و روسیه مخالفت خود را با این اقدام سئول و واشنگتن اعلام کرده اند سامانه ای که یک رادار بسیار قدرتمند دارد و قادر است تا عمق خاک چین نفوذ کند. چین استقرار این سامانه دفاع موشکی را تهدیدی برای امنیت خود می داند.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۳۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان