//
کدخبر: ۱۴۲۸۲ //
استاندار تهران در جمع خبرنگاران:

سازمان انرژی اتمی با رزمایش پرتویی در سال ۹۶ موافقت کرد

استاندار تهران از موافقت سازمان انرژی اتمی با اجرای رزمایش پرتویی در سال ۹۶ خبر داد و گفت: سازمان انرژی اتمی مجوز این رزمایش در سال ۹۵ را صادر نکرد اما رزمایش پرتویی در سال آینده اجرا خواهد شد.

 سازمان انرژی اتمی با رزمایش پرتویی در سال ۹۶ موافقت کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

سیدحسین هاشمی عصر امروز در حاشیه آخرین جلسه پدافند غیرعامل اظهار کرد: تعداد جلسات پدافند غیرعامل امسال نسبت به مدت مشابه سالهای گذشته رشد چشمگیری داشته و تعداد دستگاه‌های اجرایی شرکت کننده در آن نیز افزایش پیدا کرده که نشان‌دهنده توجه به اهتمام بیشتر مسئولان کشور است.

وی ادامه داد: خوشبختانه تمرین و رزمایش در حوزه پدافند غیرعامل در سطح استان تهران توسط دستگاه‌های اجرایی رشد قابل قبولی داشته است و از 16 مورد در سال 92 به 419 مورد در سال 95 رسیده‌ایم و باید در زمان حوادث غیرمترقبه آمادگی کامل وجود داشته باشد.

استاندار تهران با بیان اینکه قرار بود در سال 95 رزمایش پرتوی انجام بگیرد، اما مورد قبول سازمان انرژی اتمی قرار نگرفت، تصریح کرد: مجوز لازم در سال 95 ارائه نشد اما سازمان انرژی اتمی با رزمایش پرتوی در سال 96 موافقت کرده است.

هاشمی با بیان اینکه در جلسه مشخص شد که چالش‌های استان تهران در بحث آب، گاز، برق و مخابرات احصاء شود، گفت: کارشناسان ذیربط گزارشی در حوزه‌های آب، گاز، برق و مخابرات ارائه کردند و معین شد تا چالش‌های استان تهران را در این زمینه مشخص کنند تا به دولت و وزارت کشور ارسال شود و در طی برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان‌مدت و بلندمدت انتظارات را از دستگاه‌ها مشخص کنیم و دغدغه‌ها در حوزه پدافند غیرعامل از بین برود.

وی درباره این پرسش که پدافند غیرعامل چه تاثیری در ساختمانهای ناایمن و جلوگیری از بحرانها خواهد داشت، گفت: خوشبختانه نسبت به ساختمانهای ناایمن الزامات قانونی وجود دارد و مشکلی در این زمینه نیست اما در اجرا مشکلاتی را شاهد هستیم که امیدواریم رفع شود.

استاندار تهران افزود: کمیته‌ای را مشخص کرده‌ایم تا آنها مشکلات اجرایی را بررسی کنند و گزارش‌های مرتبط درباره علت اجرا نشدن قانون برای ساختمانهای ناایمن را ارائه دهند تا تصمیم‌گیری کافی برای رفع آسیبها انجام بگیرد.

 پیش ثبت‌نام انتخابات شوراها از فردا دوشنبه

هاشمی از پیش‌ثبت‌نام انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان تهران خبر داد و گفت: پیش‌ثبت‌نام از فردا دوشنبه 23 اسفندماه در دفاتر پیشخوان دولت آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: طبق قانون ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از 30 اسفندماه خواهد بود اما برای اینکه در آستانه سال نو قرار داریم و به سبب تسهیل کار ثبت‌نام برنامه پیش‌ثبت‌نامها برای نامزدها تعیین شده تا آنها شرایط و زمان بهتری را داشته باشند.

مسکن مهر پردیس اشتباهی تاریخی

استاندار تهران همچنین به موضوع مسکن مهر و برنامه‌های آن در استان تهران اشاره کرد و گفت: دولت تصمیم گرفته پروژه مسکن مهر را تا پایان شهریورماه سال آینده به اتمام برسد و این مهم در پردیس نیز انجام می‌گیرد.

هاشمی افزود: انتخاب مسکن مهر در بخشی از پردیس یک اشتباه تاریخی بود، چرا که هزینه‌های اجرایی و خدمات‌رسانی در پردیس نسبت به سایر نقاط 10 برابر است در حالی که این ساختمانها برای افراد کم‌درآمد بود و نباید اجازه می‌دادیم تا هزینه‌ها اضافه شود.

وی تصریح کرد: باید نقاط کم هزینه را انتخاب می‌کردیم و باید قبول کرد که هزینه در پردیس چند برابر بوده است؛ ما نباید فعالیتی را انجام می‌دادیم که هزینه بالای ساخت و ساز در برخی نقاط ایجاد کند اما در هر صورت این پروژه نیز همانند سایر پروژه‌ها تا زمان تعیین شده پایان می‌پذیرد.

استاندار تهران تاکید کرد: دولت مصمم است تا پروژه مسکن مهر را به پایان برساند، البته برخی مسکن مهرها نیز مشکلات غذایی دارند که امیدواریم تا زمان تعیین شده حل و فصل شود.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۲۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان