//
کدخبر: ۱۴۰۹۲ //

رئیس سازمان استاندارد در سمت خود ابقا شد

معاون اول رئیس جمهور از انتصاب مجدد نیره پیروزبخت به عنوان رئیس سازمان استاندارد با حکم جدید رئیس جمهور خبر داد.

رئیس سازمان استاندارد در سمت خود ابقا شد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، جلسه شورای عالی استاندارد عصر امروز(شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

اسحاق جهانگیری با تاکید بر اهمیت کار سازمان ملی استاندارد، گفت: این سازمان باید نسبت به مسائلی که با سلامت جامعه و ایمنی مردم ارتباط دارد حساسیت ویژه ای داشته باشد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به حادثه سقوط آسانسور در دانشگاه صنعتی شریف که چندی پیش به وقوع پیوست، از آسیب دیدن برخی اساتید و دانشجویان که از سرمایه های علمی کشور هستند در این حادثه ابراز تأسف کرد و گفت: انتظار این است که سازمان ملی استاندارد نقش پر رنگ تری در این گونه موارد که با ایمنی و سلامت مردم مرتبط است، ایفا کند.

وی با قدردانی از تلاش ها و اقدامات پیروزبخت در دوران تصدی سازمان ملی استاندارد، افزود: حکم رییس جمهور برای انتصاب پیروز بخت سه ساله بود و هم اکنون این دوران به پایان رسیده و روحانی حکم جدیدی را برای خانم پیروز بخت ابلاغ کرده است که امیدوارم ایشان در ادامه فعالیت های سازمان بیش از گذشته موفق باشند.

جهانگیری همچنین با انتقاد از برگزاری متعدد همایش ها و اعطای جایزه و نشان به افراد مختلف، بر تعیین چارچوب و استانداردهای لازم در اعطای نشان و جایزه ملی تاکید کرد و اظهار داشت: لازم است برنامه ای برای اصلاح این رویه تدوین شود و چارچوب مشخصی برای نحوه اعطای تندیس و نشان تعیین گردد.

در این جلسه که وزرای نیرو، صنعت، معدن و تجارت، علوم، تحقیقات و فناوری، راه و شهرسازی، نفت، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، رییس سازمان ملی استاندارد، دادستان کل کشور و رییس اتاق بازرگانی ایران نیز حضور داشتند، موضوع صدور مجوز بازنگری و تجدید نظر آیین نامه تایید صلاحیت شرکت های بازرسی کالا مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد اصلاحات مورد نظر بنا به پیشنهاد دبیرخانه شورا، به تصویب اعضای شورای عالی برسد.

در این جلسه همچنین موضوع صدور گواهی محصول و گواهی انطباق ویژه کالاهای دانش بنیان و پروانه کاربرد نشان محصولات دانش بنیان و نحوه اعطای آن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد نشان طراحی شده مورد تایید ریاست سازمان و فرآیند مذکور با همکاری دستگاه های ذیربط تهیه شود.

در ادامه این نشست فرآیند چگونگی تفویض اختیارات اجرایی سازمان ملی استاندارد به دستگاه های اجرایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد کمیته ای متشکل از معاونین دستگاه های عضو شورای عالی استاندارد این موضوع را بررسی و نتیجه را به شورای عالی ارائه دهند.

اجرای اجباری استاندارد برای 9 قلم کالا که از سوی کمیسیون تخصصی پیشنهاد شده بود از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که پس از بحث و بررسی،‌ اجرای اجباری استاندارد برای زعفران بسته بندی شده، چای معطر بسته بندی شده، سرنگ زیرجلدی، سرنگ انسولین، لامپ LED بالاست سرخود، مقوای جعبه مورد مصرف در بسته بندی مواد خوراکی، تعیین معیار مصرف آب و دستورالعمل برچسب آب سردوش، شیرآلات بهداشتی و مخازن آبشویه سرویس های بهداشتی(فلاش تانک) به تصویب رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۰۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان