//
کدخبر: ۱۳۱۳۱ //

قطعا شانس پیروزی در انتخابات۹۶ را دارم!!!

سید محمد غرضی کارنامه روشنی در مناصب سیاسی - دولتی دارد و سال ۹۲ چهره ای متمایز در بین نامزدهای انتخابات بود. وی برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ نیز اعلام کاندیداتوری کرد.

به گزارش فرتاک نیوز،

وزیر مخابرات دولت آیت‌ا...‌هاشمی دیدگاه‌هایی درباره جمنا دارد و البته یک سوال از آنها. درادامه گفت‌وگوی غرضی را می‌خوانید:

برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کردید، مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی روز

۵ اسفند برگزار و نام ۲۱ نفر شخصیت سیاسی مطرح شد تا از میان آنها نامزد نهایی این مجموعه انتخاب شود. شما چرا در آن جمع حضور نداشتید؟

شصت سال سابقه فعالیت من در این کشور از روز روشن‌تر است، هیچ زمانی را نمی‌توان اشاره کرد که من جزو جناح چپ و راست یا اصلاح طلب و اصولگرا محسوب شده باشم.

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی هم می‌گوید چتری برای نیروهای انقلابی در سراسر کشور است، پس می‌تواند شامل شما هم بشود، این طور نیست؟

کسانی که برای خودشان اسم می‌گذارند باید حوصله کنند ببینند مردم این اسم را با مُسمّا می‌دانند یا خیر. خود خوانده را راهی است دراز تا معلوم شود انقلابی هستند یا نیستند.

یعنی شاید اینها خودشان بگویند انقلابی هستند اما مردم این ادعا را از آنها نپذیرند؟

خودخوانده مثل احزاب جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی، مشارکت، توده یا نهضت آزادی است. اینها اسامی‌ای است که بزرگان برای خود می‌گذارند اما اینکه این اسم در جریان طولی و عرضی جامعه جایگاه پیدا می‌کند تاکنون این اتفاق نیفتاده است. یعنی اسامی برای مجموعه‌ها انتخاب می‌شود اما نه اثبات و نه تثبیت می‌شود.

یعنی جبهه مردمی نیروهای انقلاب را یک مجموعه‌ای موسمی و فصلی برای انتخابات می‌دانید که تثبیت نخواهد شد؟

همه این اسامی در طول سال‌های متمادی عمرشان بین ۳ تا ۵ سال بوده است.

شاهد بودیم بعد از آن مراسم نامزدهای ۲۱ گانه یکی پس از دیگری دارند راه خودشان را جدا می‌کنند. آقایان نادران، میرسلیم، فتاح، سیدرضا تقوی و جلیلی تاکنون چنین کرده‌اند، چرا؟

من دلم می‌خواهد ببینم این مجموعه را چه کس و کسانی رهبری و نامگذاری کردند. چه کسانی هزینه‌ مراسمی که ۳ هزار نفر در آن جمع می‌شوند را پرداخت کردند؟

فکر می‌کنید هزینه این ۳هزار نفر کرایه سالن، رفت و برگشت، شام، ناهار، اسکان و پذیرایی چقدر شود؟

تازه بخواهند از سراسر کشور افراد را جمع کنند و به تهران بیاورند حساب هزینه‌اش سخت است. حالا شاید هزینه رفت و برگشت را خودشان داده باشند، چون به جزئیات برگزاری مراسم دسترسی ندارم نمی‌توانم حساب و کتاب کنم، اما اینکه اراده تشکیل این مجموعه با چه کسی بوده است را کسی نمی‌داند؟

۱۰ نفرهیات موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب یعنی آقایان رحیمیان، چمران، روستا آزاد، طالب زاده، آل اسحاق، محمد مهدی، حاجی بابایی، مرندی، خسروی وفا و خانم وحیددستجردی مشخص‌ هستند و گفتند فقط استارت یک کاری را زدند تا نیروهای انقلابی را از سراسر کشور دور هم جمع کنند؟

اظهارات اشخاص شنیدنی است اما اثباتی و تثبیتی نیست اما ما نمی‌دانیم در این بین چه کسی پشت صحنه و چه کسانی روی صحنه هستند.

شانس برابر با آقای روحانی می‌بینید که می‌خواهید نامزد شوید؟

من به عنوان سیدمحمد غرضی ۶۰ سال است درباره احقاق حقوق ملی، انقلابی و اسلامی در همه حوزه‌ها اعم از سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجرایی حضور داشتم و حرف‌های خودم را براساس مبانی مدنظرم زده ام. یک نکته ای که در سال ۹۲ همه از صحبت‌های من پذیرفتند این بود که تورم ضایع کننده حقوق عامه است. حالا این حرف جا افتاده و همه می‌گویند باید با تورم مبارزه کرد. من تمام روش‌ها درباره اقتصاد، سیاست داخلی و خارجی را ناکام می‌دانم و مطمئن هستم که باید این روش‌ها عوض شود، بنابراین بستر اجتماعی را تشویق می‌کنم که بیایید به من رای دهید چون من با این روش‌ها مخالفم و روش‌های گذشته کشور را به سرپناه منزل نرسانده، بلکه در بیابان رها کرده است.

در کل شانس پیروزی برای خودتان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ می‌بینید؟

قطعا می‌بینم.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۱۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان