//
کدخبر: ۱۲۵۹۲ //

هلی‌بُرن نیروهای ویژه آمریکا در جنوب یمن

منابع یمنی از هلی‌بُرن نیروهای ویژه آمریکا در استان ابین در جنوب این کشور خبر دادند.

 هلی‌بُرن نیروهای ویژه آمریکا در جنوب یمن
به گزارش فرتاک نیوز،

یک منبع محلی یمنی گفت که نیروهای آمریکایی با انجام عملیات هلی‌برن مواضع گروه تروریستی القاعده در استان ابین در جنوب یمن را مورد تهاجم قرار دادند.

این منبع محلی به اسپوتنیک گفت که این نیروهای آمریکایی با استفاده از بالگردها و هواپیماهای بدون سرنشین، مواضع گروه تروریستی القاعده در منطقه موجان در بخش خنفر استان ابین را هدف حملات خود قرار دادند.

در این بین هواپیماهای بدون سرنشین نیز مواضع گروه تروریستی القاعده در بخش الصومعه در استان البیضا و وادی یشبم در استان شبوه را هدف حملات گسترده خود قرار دادند که در پی این حملات، سه تن از عناصر القاعده به هلاکت رسیدند.

پیش از این یک منبع محلی در استان البیضاء گفته بود که جنگنده‌های آمریکایی که گمان می‌رود بدون سرنشین هستند، امروز پنجشنبه حدود 30 بار مناطق مختلفی را در استان البیضاء در مرکز یمن بمباران کردند.

تفنگداران آمریکایی، بیست و نهم ژانویه گذشته (10 بهمن) با انجام یک عملیات هلی‌برن در استان البیضاء مواضع القاعده را مورد تهاجم انجام دادند که در پی آن 41 تن از عناصر القاعده و شماری زن و کودک کشته شدند.

در این عملیات همچنین یک نظامی آمریکایی کشته و سه نفر زخمی شدند. همچنین یک بالگرد آمریکایی سرنگون شد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه حمله جنگنده‌های این کشور به گروه تروریستی القاعده در جزیرة‌العرب در استان البیضاء را که بیست و نهم ژانویه گذشته صورت گرفت، موفقیت‌آمیز توصیف کرد و گفت که این حملات به دستیابی به اطلاعاتی مهم از القاعده در یمن منجر شده است.

با وجود اینکه برخی از مقامات آمریکایی این حمله را ناموفق توصیف کرده‌اند، برخی دیگر از آن‌ها می‌گویند که در پی حمله مذکور، 14 تروریست القاعده به هلاکت رسیده‌اند.

تجاوز عربستان به یمن که با چراغ سبز و حمایت‌‌های آمریکا صورت گرفته، منجر به گسترش گروه‌های تروریستی همچون القاعده و داعش در این کشور شده است.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که این حملات به‌جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نتیجه‌ای برای رژیم سعودی نداشته است.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۵۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان