//
کدخبر: ۱۲۰۸۷ //

تحولات و رویداد های آمریکا در یک نگاه/ ۱۰ اسفند

نخستین نطق رسمی ترامپ خطاب به نشست مشترک کنگره آمریکا، مراسم سوگند یکی از سرمایه داران بزرگ آمریکایی در مقام وزیر بازرگانی و ناکامی قطعنامه مورد حمایت آمریکا علیه روسیه در شورای امنیت از عمده ترین تحولات آمریکا در روز دهم اسفند ماه بود.

تحولات و رویداد های آمریکا در یک نگاه/ 10 اسفند
به گزارش فرتاک نیوز،

روز سه شنبه دهم اسفند در آستانه ایراد نخستین نطق رسمی رییس جمهوری آمریکا خطاب به نمایندگان مجلس و سنای این کشور، رسانه های آمریکایی به نقل قول ها و گمانه زنی های گسترده ای در رابطه با موضوع سخنرانی ترامپ و پیامد های احتمالی بودجه پیشنهادی او پرداختند.

سنای آمریکا پیش از ظهر روز سه شنبه به ویلبر لوویز راس سرمایه دار 79 ساله آمریکایی و گزینه ترامپ برای وزارت بازرگانی رای اعتماد داد و او با ادای سوگند درحضور مایک پنس معاون ترامپ به طور رسمی به این سمت گمارده شد.

در ادامه روابط سرد و پر مناقشه میان ترامپ و رسانه های آمریکایی، وی بار دیگر تاکید کرد که در مراسم سالانه شام اصحاب رسانه ها که هر سال با حضور رییس جمهوری آمریکا برگزار می شود، شرکت نخواهد کرد.

بدنبال اعلام این خبر که ترامپ در نظر دارد با کاستن از بودجه برخی از نهاد ها از جمله صندوق بازنشستگان و حفاظت از محیط زیست بر بودجه نظامی کشورش بیافزاید، 120 نفر از ژنرال های آمریکایی در نامه ای خطاب به رهبران کنگره آمریکا در مورد این تصمیم ترامپ و اثرات منفی آن بر بافت اقتصادی و سیاسی این کشور هشدار دادند.

برنی سندرز سناتور بانفوذ دموکرات این اظهارات ترامپ را که گفته بود، هیچکس نمی دانست که موضوع بیمه های درمانی تا این اندازه پیچیده و مشکل است به باد استهزا گرفت و او را به بی اطلاعی و بی تجربگی متهم کرد.

برخی از قانونگذاران دموکرات ضمن ادامه انتقادات خود نسبت به ترامپ اعلام کردند که در نطق کنگره او شرکت نخواهند کرد و برخی دیگر از وی خواستند تا بجای آن که خود را به فرستادن پیام های توئیتری سرگرم کند، بهتر است شیوه رهبری کردن را بیاموزد.

ترامپ در یک گفتگوی اختصاصی با فاکس نیوز، اوباما رییس جمهوری سابق این کشور را متهم کرد که در برپا کردن اغتشاشات به هنگام برگزاری گردهمایی قانونگذاران جمهوریخواه در هفته گذشته دست داشته است .

گفته می شود که ترامپ در نظر دارد، جان هانتسمن سفیر سابق آمریکا در چین را که کارشناس و خبره روابط سیاسی میان واشنگتن و پکن شناخته شده به سمت معاون وزیر خارجه خود برگزیند و همزمان با این خبر مقامات بلند پایه چینی ضمن دیدار از واشنگتن با همتایان آمریکایی خود به بحث پیرامون مناسبات تجاری میان دو کشور و مسئله کره شمالی بپردازند.

بحث درباره تحقیقات مربوط به روابط پنهانی کاخ سفید با روسیه همچنان ادامه داشت و در حالی که سخنگوی ترامپ روز گذشته گفته بود که ضرورتی به ادامه چنین تحقیقاتی وجود ندارد، بسیاری از نمایندگان مجلس و سنا همچنان بر این خواسته خود پافشاری کردند و حتی پال رایان رییس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا خواستار پاسخی از سوی کاخ سفید به سوال های مربوط به این رسوایی شد.

رسانه های آمریکایی پیش بینی کردند که همزمان با گشایش هتل تازه ترامپ در شهر ونکور کانادا ممکن است، تظاهرات و درگیری هایی در اعتراض به ترامپ در این شهر رخ بدهد.

یکی از تحولات برجسته امروز وتو قطعنامه ضد سوری کشور های غربی در شورای امنیت سازمان ملل بود که با رای مخالف روسیه، چین و بولیوی و سه رای ممتنع با ناکامی روبرو شد و به عنوان نخستین نشانه رودر رویی آمریکا و روسیه در عرصه سیاست های بین المللی صفحات روزنامه های این کشور را بخود اختصاص داد.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۰۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان