//
کدخبر: ۱۱۹۶۹ //

خبر نخست وزیر عراق از دیدارش با وزیر خارجه عربستان

نخست وزیر عراق ضمن اعلام این مطلب که سعودی ها برای سرمایه گذاری در عراق آماده اند تصریح کرد: ما قادر به از بین بردن تروریست های داعشی در خارج از مرزهای عراق هستیم.

 خبر نخست وزیر عراق از دیدارش با وزیر خارجه عربستان
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از الفرات نیوز، نخست وزیر عراق در سخنانی از آمادگی سعودی ها برای تقویت روابط با بغداد خبر داد.

در همین راستا، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق تاکید کرد: سعودی ها برای سرمایه گذاری در عراق ابراز آمادگی کرده اند. طرحی برای دور نگه داشتن نیروهای امنیتی از مشکلات سیاسی باید وضع کرد.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در حال حاضر ما قادر به از بین بردن تروریست های داعشی در خارج از مرزهای عراق هستیم. ما دارای یگان زمینی قوی برای تامین امنیت مرزهای عراق و یگان هوایی برای هدف قرار دادن دشمنان هستیم.

گفتنی است، عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی روز شنبه به بغداد سفر کرد این اولین سفر یک مسئول سعودی بلندپایه به عراق پس از سالیان متوالی میلادی محسوب می شود.

این در حالی است که «علی التمیمی» کارشناس حقوق بین الملل درباره این دیدار به اسپوتنیک گفت: از سال ١٩٩٠ روابط میان دو دولت عراق و عربستان سعودی در رکود و بدون هیچ گونه بهبود بوده است. در سطح منطقه، سعودی ها می خواهند با استفاده از نزدیک شدن به عراق، روابط خود را با ایران بهبود دهند. برای این کار به یک میانجی برای حل و فصل مشکلات نیاز است.

منبع: مشرق
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۹۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان