//
کدخبر: ۱۱۱ //

عمار حکیم: هرگز اجازه نمی دهیم عراق درگیر جنگ داخلی شود

«سید عمار حکیم» رئیس ائتلاف ملی عراق روز دوشنبه درکنفرانس مطبوعاتی مشترک با سلیم الجبوری رئیس مجلس عراق، گفت: هرگز اجازه نخواهیم داد عراق درگیر جنگ داخلی و تجزیه شود.

عمار حکیم: هرگز اجازه نمی دهیم عراق درگیر جنگ داخلی شود

به گزارش فرتاک نیوزعمار الحکیم رئیس ائتلاف ملی عراق افزود: فراکسیون ائتلاف نیروهای عراقی که متشکل از احزاب سنی در دولت و پارلمان است بر لزوم حمایت حق حاکمیت مردم درعراق تاکید دارند.

رئیس ائتلاف ملی عراق گفت: با ائتلاف نیروهای سنی در خصوص نقشه راه مشخصی صحبت کردیم که بر اساس تغییر و تحولات منطقه ای و بین المللی تهیه شده است و افزود: قرار شد برای بررسی این موضوع کمیته مشترکی تشکیل دهیم.

وی تاکید کرد که ما از موفقیت پروژه توافق سیاسی در سایه تلاش ها و مشارکت همه گروه ها اطمینان داریم.

سید عمار حکیم در پایان با اشاره به اینکه عراق در مرحله مهم تاریخی قرار داد، گفت: با اعضای ائتلاف همچنین در خصوص شرایط آوارگان و آینده عراق پس از داعش گفت و گو کردیم.

به گزارش فرتاک نیوزعمار حکیم پیشتر گفته بود که پروژه توافق سیاسی، طرحی واضح و روشن است و با گام های ثابت و چشم اندازی جامع رو به جلو حرکت می کند و مشروعیت ملی و منطقه ای و بین المللی دارد و برهمین اساس گزینه راهبردی ما است.

برخی از جریان های سیاسی داخلی و برخی کشورهای خارجی به ویژه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نسبت به این پروژه سیاسی که ائتلاف ملی به عنوان نقشه راه خروج عراق از بحران و برقراری ثبات و آرامش در این کشور مطرح کرده است، همچنان دست به تبلیغات منفی می زنند.

ائتلاف ملی همزمان با نزدیک شدن به زمان پایان حضور داعش درعراق طرحی را به عنوان راه حل ملی ارائه کرد که شامل تمامی قشرهای ملت عراق می شود. این طرح تفاهم میان تمامی آحاد مردم برای پرهیز از خونریزی و جنگ داخلی و اختلاف و پراکندگی است.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان