//
کدخبر: ۱۰۲۱۸ //

برقراری آتش‌بس در «دونباس» اوکراین

وزیر امور خارجه آلمان از توافق وزرای امور خارجه «گروه نورماندی» (آلمان، فرانسه، روسیه و اوکراین) برای آغاز آتش بس و توقف درگیری‌های نظامی در شرق اوکراین از روز دوشنبه خبر داد.

 برقراری آتش‌بس در «دونباس» اوکراین

بخش روسی زبان شبکه تلویزیونی بی بی سی انگلیس اعلام کرد که قرار است از امروز، دوشنبه در دونباس (مناطق شرق و جنوب اوکراین) رژیم توقف درگیری‌ها و آتش بس برقرار شود. این تصمیم ظاهرا روز شنبه در جریان نشست چهارجانبه وزرای امور خارجه کشورهای عضو «گروه نورماندی» شامل آلمان، فرانسه، روسیه و اوکراین، در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ گرفته شده است.

بر اساس این اطلاعات، "زیگمار گابریل" وزیر امور خارجه آلمان بعد از این نشست در جمع خبرنگاران اعلام کرد که «گروه چهارجانبه نورماندی» از همه نفوذ خویش برای برقراری آتش بس در شرق اوکراین استفاده خواهد کرد.

گابریل همچنین خبر داد که در نشست این گروه درمونیخ توافق شده است تا دیدار مجددی برای آغاز روند حل و فصل سیاسی بحران در اوکراین تحت عنوان «مینسک-2» برگزار شود که احتمالا در تاریخ اول ماه مارس در مینسک، پایتخت بلاروس خواهد بود. به گفته وی، مهمترین موضوع مذاکرات آتی تبادل اسرا بین طرفین درگیری خواهد بود.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۲۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان