//
کدخبر: ۸۹۵۸۱ //
سرپرست شهرداری تهران

خانه نیما یوشیج به زودی خریداری می‌شود/ احیای خانه‌ای مشاهیر در اولویت شهرداری تهران

سرپرست شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران به زودی خانه نیما یوشیج را می‌خرد.

خانه نیما یوشیج به زودی خریداری می‌شود/ احیای خانه‌ای مشاهیر در اولویت شهرداری تهران
به گزارش فرتاک نیوز،

سمیع‌‌الله حسینی مکارم در آیین افتتاحیه خانه موزه سیمین و جلال که با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر و اعضای شورای شهر تهران برگزار شد، اظهار داشت: مرمت خانه دو نویسنده و مؤلف مؤثر و جریان‌سازی در ادبیات مدرن پارسی آن هم خانه‌ای که با نظر و نظارت جلال آل احمد ساخته شد موضوع قابل ستایشی است.

وی افزود: این خانه اگرچه در زمره معماری معاصر به شمار می‌رود به عنوان یک اصلی ملی ثبت شده است و نویسندگان و شاعران بسیاری را به خود دیده و محل اهالی علم و ادب بوده است.

سرپرست شهرداری تهران ادامه داد: میراث ملموس و همین‌طور میراث ناملموس در سطح شهر تهران زیاد داریم که رویدادهای ساسی، فرهنگی و معنوی ما در آنجا برگزار می‌شده است از اینرو خانه جلال وسیمین از دو منظر به عنوان میراث فرهنگی ما محسوب می‌شود.

وی افزود: رویدادهایی که در این خانه اتفاق افتاده است به بنای آن ارزشی دو چندان را می‌دهد و در افتتاح خانه جلال و سیمین چیدمان این خانه نیز حفظ شده و مورد توجه قرار گرفته است و در حوزه مرمت این خانه نیز تأکید در مداخله حداقلی برای حفظ اصالت بنا بوده است.

حسینی مکارم گفت: خانه جلال یک کتابخانه و پاتوقی برای گفت‌وگو بوده است و تلاش شده ماهیت معماری و روح حاکم بر این خانه حفظ شود.

وی ادامه داد: نمی‌توان از جلال و سیمین گفت و به نقش آنها در شرایط نویسندگان اشاره نکرد. جلال و سیمین صرفاً یک اثر ادبی تولید نکرده بودند بلکه یک رویکردی را ایجاد کردند.

سرپرست شهرداری تهران با اشاره به اینکه خرید خانه جلال و سیمین یکی از وظایف شهرداری تهران بوده است، بیان داشت: در آینده نزدیک نیز چند خانه دیگر از مشاهیر نیز خریداری خواهد شد.

حسینی مکارم افزود: خانه نیما یوشیج که در همین منطقه واقع شده در آینده نزدیک تملک و خریداری خواهد شد.

وی گفت: احیای خانه‌های مشاهیر شهر تهران را علاوه بر پایتخت اداری و پایتخت هنری و فرهنگی نیز تبدیل می‌کند.

سرپرست شهرداری تهران افزود: تهران یکی از شهرهای مهم تاریخی کشور است و یکی از برنامه‌های جدی در برنامه توسعه سوم شهر تهران حفظ سیما و منظر شهری است و تلاش می‌کنیم هویت تاریخی و فرهنگی تهران را زنده کنیم.

حسینی مکارم بیان داشت: احیای بناهای مشاهیر و تبدیل آن به مراکز گفت‌وگو، رویکردی است که شهرداری تهران دنبال می‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۹۵۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان