//
کدخبر: ۸۹۲۱۱ //

لغو برنامه چالش‌برانگیز تراریخته در دقیقه ۹۰

لغو مناظره چالش‌برانگیز محصولات تراریخته 5 ساعت قبل از پخش زنده آن حاشیه‌ساز شد، گفته می‌شود فشار موافقان تراریخته در این تصمیم موثر بوده است.

لغو برنامه چالش‌برانگیز تراریخته در دقیقه 90
به گزارش فرتاک نیوز،

برنامه مناظره شبکه یک صدا و سیما قرار بود با موضوع چالش‌برانگیز محصولات تراریخته پخش شود. شرکت‌کنندگان این مناظره بنا بر اعلام پیشین روابط عمومی این برنامه مشخص شده بودند.علی‌محمد شاعری نماینده مجلس و سخنگوی کمیسیون کشاورزی و علیرضا عباسی دانشیار کشاورزی در جایگاه مخالف محصولات تراریخته و بهزاد قره‌یاضی و سیروس زینالی استاد انستیتو پاستور به عنوان موافقان محصولات تراریخته قرار بود صبح امروز در این مناظره شرکت کنند.

سوال این برنامه (اگر روی یک محصول غذایی نشان تراریخته درج شود آیا آن را مصرف می‌کنید، 1- بله، 2- خیر) از چند روز گذشته در رسانه‌ها و فضای مجازی به صورت گسترده منتشر شد. این سوال با مخالفت گسترده موافقان تراریخته مواجه شد و آنها طرح این سوال ر ا به نوعی مهندسی آراء از سوی سازمان صدا و سیما دانستند.

بنابر بر نظر موافقان تولید محصولات تراریخته هجمه گسترده صدا و سیما از ماه‌ها یا خیر به تولیدات تراریخته آغاز شده در حالی که این سازمان درآمدهای میلیاردی از تبلیغات این نوع محصولات دارد، اما اسکندری تهیه‌کننده برنامه مناظره در گفت‌وگو  با خبرنگار اجتماعی فارس در خصوص علت لغو پخش این برنامه گفت: از دلیل عدم پخش اطلاعی ندارم اما می‌دانم از طرف سازمان صدا و سیما گفته شد درباره این موضوع مناظرات نداشته باشید درباره به تشخیص مسئولان صدا و سیما این برنامه پخش نشد.

از هفته گذشته موضوع مناظره در خصوص تراریخته مشخص بود و میهمانان برای پخش زنده این برنامه در ساعت 10 صبح  جمعه معرفی و دعوت شده بودند. به نظرسنجی پیامکی هم به صورت گسترده آغاز شده بود اما در دقیقه آخر مسئولان صدا و سیما نظر به عدم پخش این برنامه چالش‌برانگیز دادند اما سوال اینجاست قدرت موافقان تراریخته برای عدم پخش این برنامه بیشتر بوده یا مخالفان.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۹۲۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان