//
کدخبر: ۷۹۶۶۹ //

واگذاری ۹ شرکت شستا در راستای خروج از بنگاه‌داری

مدیرعامل هولدینگ سیمان تامین وابسته به شستا با بیان اینکه تابع سیاست‌های رئیس جمهور مبنی بر خروج از بنگاه‌داری هستیم گفت: در مرحله اول واگذاری 4 شرکت سیمانی و سپس 5 کارخانه و شرکت غیرسیمانی انجام می‌شود.

واگذاری 9 شرکت شستا در راستای خروج از بنگاه‌داری
به گزارش فرتاک نیوز،

عباس صفاکیش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تابع سیاست های رئیس جمهور مبنی بر خروج از بنگاه داری هستیم گفت: حسب دستورات، چند شرکت زیر مجموعه ما نیز در مرحله واگذاری قرار دارد.

 

وی افزود: امیدواریم بتوانیم این شرکت ها را بفروش برسانیم؛ تا کنون مذاکراتی با چند متقاضی انجام داده ایم. در مرحله اول واگذاری 4 شرکت سیمانی و سپس 5 کارخانه و شرکت غیرسیمانی انجام می‌شود.

 

مدیرعامل هولدینگ سیمان تامین وابسته به شستا در ادامه با بیان اینکه سعی کردیم با مجموعه پرسنل موجود کار کنیم و کمتر نیرو از بیرون به مجموعه تزریق کنیم عنوان کرد: یکی دو واحد کم بازده و زیان ده داریم، اما در مجموع سرمایه گذاری خوبی انجام داده ایم و ظرفیت تولید ما از32 میلیون تن در گذشته به 88 میلیون تن رسیده است.

 

صفاکیش در ادامه با بیان اینکه هولدینگ سیمان شستا دارای 17 شرکت سیمانی و 16 شرکت غیرسیمانی است گفت: میزان تولید کلینکر در این کارخانجات 17.6 میلیون تن و میزان تولید سیمان 16.3 میلیون تن است.

 

وی افزود:  از 16.3 میلیون تن سیمان تولیدی، 14.3 میلیون تن در داخل مصرف و 2 میلیون تن صادرمی‌شود.

 

همچنین میزان صادرات کلینکر 1.3 میلیون تن است.

 

مدیرعامل هولدینگ سیمان تامین وابسته به شستا به پروژه‌های مهم شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: ایجاد واحد آسیاب سیمان در عراق و در نزدیکی خوزستان را با 80 میلیارد تومان سرمایه گذاری در دست انجام داریم و امیدواریم اوایل سال97 این پروژه را راه‌اندازی کنیم.

 

وی با بیان اینکه یکی دیگر از پروژه های ما تولید لوله های PRG برای آب و آبیاری است گفت: دیگر پروژه ما با اهداف زیست محیطی تطابق دارد. یکی از اهداف ما توسعه پایدار است و در این مسیر باید به محیط زیست توجه کرد.

 

صفاکیش افزود: دهمین کشور در دنیا به لحاظ تولید co2  هستیم که نگران کننده است. به ازای تولید هر یک تن سیمان، 0.8 تن co2 تولید می‌شود. برنامه ما این است که درصد افزودنی ها را در تولید سیمان بالاتر ببریم، هرچقدر این میزان بالاتر برودco2 کمتری تولید می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه قصد داریم کارخانه سیمان قدیمی شیراز را تعطیل و کارخانه دیگری در شهر خرامه 50 کیلومتری شیراز احداث کنیم گفت: ظرف دو سه سال آینده این کارخانه که در مرکز شیراز است را خارج می‌کنیم. تا کنون 40 میلیارد تومان هزینه کردیم و امیدواریم این روند تسریع شود و کارخانه سیمان فارس طی دو سه سال آینده تعطیل و در خرامه راه‌اندازی شود.

 

مدیرعامل هولدینگ سیمان تامین وابسته به شستا ادامه داد: سیمان دورود هم از کارخانه های قدیمی است که در صددیم کارخانه جدید را درصورت تامین اعتبارات  راه‌اندازی کنیم.

 

وی در ادامه با اشاره به عدم تعادل عرضه  و تقاضا در حوزه سیمان گفت: مازاد سیمان تولیدی، مضاعف است و باید به دنبال راهکارهایی برای افزایش مصرف سیمان داخلی و یا افزایش صادرات باشیم.

 

وی افزود: اکنون در دنیا به جای قیر و آسفالت از رویه های بتنی استفاده می کنند. دولت هرساله قیر مجانی به پیمانکاران می دهد و  ما پیشنهاد کردیم این قیر مجانی قطع شود و رویه های بتنی بتدریج جایگزین شوند که در مجلس و در بودجه سال آینده به تصویب نرسید.

 

صفاکیش با بیان اینکه سیمان کالای صادراتی نیست، زیرا به علت قیمت پایین، هزینه حمل آن برابر قیمت تولید می‌شود گفت: در دنیا در سال گذشته 4.2 میلیارد تن سیمان تولید شده که از این مقدار کمتر از 150 میلیون تن صادر می‌شود. با این حال سال گذشته 19 میلیون تن و امسال 12 میلیون تن صادر کردیم که 60 درصد آن صادرات به عراق است.

 

وی در پاسخ به اینکه آیا مشکلی برای پرداخت حقوق پرسنل زیرمجموعه وجود دارد یا خیر؟ گفت: مشکلی برای پرداخت حقوق پرسنل نداریم. البته لوله های آزبست در اهواز و درورد تولید می کردیم که دولت دستور توقف آن را داد. در هرکدام از این شرکت ها هرکدام حدود 1000 کارگر داشتند که برای تسویه حقوقشان مشکل داریم و باید این هزینه اجتماعی را به تنهایی بپردازیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۹۶۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان