//
کدخبر: ۴۵۹۴۹۷ //
رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه خبر داد؛

شناسایی ۲۷ نقطه حادثه‌خیز درون‌شهری در استان/۶۰ درصد معابر کرمانشاه درگیر ترافیک نیمه‌سنگین است

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه با بیان اینکه۲۷ نقطه حادثه‌خیز درون‌شهری در استان شناسایی شده است گفت: درحال‌ حاضر ۶۰ درصد معابر کرمانشاه درگیر ترافیک نیمه‌سنگین هستند.

شناسایی ۲۷ نقطه حادثه‌خیز درون‌شهری در استان/۶۰ درصد معابر کرمانشاه درگیر ترافیک نیمه‌سنگین است
به گزارش فرتاک نیوز،

سرهنگ "محمد حیدری" رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه، در گفت‌وگو با فرتاک نیوز اظهار کرد: سال گذشته ۲۴ نقطه حادثه‌خیز در شهر کرمانشاه وجود داشت که با دستور و حضور مستقیم فرمانده انتظامی استان و با تلاش کارگروه مشترک پلیس راهور، شهرداری کرمانشاه و شرکت توزیع برق، ۱۲ نقطه آن اصلاح شد.

 وی افزود: پیگیری برای اصلاح سایر مقاطع نیز کماکان ادامه دارد و امیدواریم در سال جدید توفیقات بیشتری برای رفع معابر حادثه‌ساز در استان حاصل شود.

 به گفته رئیس پلیس راهور استان در حال حاضر نیز ۲۷ نقطه حادثه خیز درون شهری، در استان شناسایی شده که در راستای رفع و اصلاح  این نقاط امسال نیز جلسات قرارگاه کاهش تصادفات با حضور مدیران ارشد استانی و شهرداری بصورت میدانی در مقاطع پرحادثه برگزار خواهد شد.

 افزایش ۱۶ درصدی تصادفات درون شهری طی سال گذشته/۱۳۳‌نفر جانباختند

حیدری در گوشه‌ دیگری از سخنانش به افزایش ۱۶ درصدی تصادفات درون شهری در سال گذشته اشاره کرد‌وافزود: متاسفانه طی سال گذشته در معابر درون شهری، ۱۳۳ نفر از شهروندان بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد افزایش است.

۶۵ درصد جانباختگان تصادفات درون شهری، عابرین پیاده هستند

 وی اضافه کرد: ۶۵ درصد جانباختگان تصادفات درون‌ شهری،‌‌عابرین‌پیاده هستند.

 افزایش سه‌درصدی مجروحین تصادفات درون شهری

 رئیس پلیس راهور استان همچنین از افزایش سه درصدی تعداد مجروحین در تصادفات درون شهری خبر داد و گفت:‌ارتقاء ایمنی تردد عابرین پیاده با استفاده از‌تجهیزات مدرن  بویژه پل‌هوایی مکانیزه و مدیریت تردد عابرین از عرض بزرگراه‌ها با‌استفاده‌‌از‌ موانع استاندارد در رفیوژ میانی بزرگراه‌ها‌ از مهمترین اقدامات برای‌ تفکیک تردد عابرین‌از خودروها می‌باشد که‌ لازم است‌‌ در دستورکار شهرداری کرمانشاه قرار گیرد.

 وی‌افزود:‌کنترل سرعت وسایل نقلیه با افزایش دوربین‌های ثبت تخلف در معابر پرسرعت از اقدامات موثر در کنترل تصادفات است که امسال نیز اعمال خواهد شد.

۶۰ درصد معابر کرمانشاه درگیر ترافیک نیمه‌سنگین هستند

 به گفته حیدری در حال حاضر با توجه به افزایش روزافزون خودرو‌ها در شهرهای استان بویژه کلانشهر کرمانشاه، سطح سرویس معابر بصورت محسوسی کاهش یافته و تقریبا ۶۰ درصد معابر کرمانشاه درگیر ترافیک نیمه سنگین هستند و در ساعات عصرگاهی در شهرک‌ها نیز بار ترافیکی نیمه سنگین مشاهده می‌شود.

 عدم گنجایش خودرو در معابر مرکزی و بافت قدیمی و کمبود پارکینگ عامل اصلی ترافیک است

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از جمله علل ایجاد ترافیک در شهر کرمانشاه را، عدم گنجایش کافی معابر مرکزی و بافت قدیمی شهر کرمانشاه درخیابان مدرس و معابر همجوار آن برای تردد حجم فزاینده خودرو‌ها و کمبود پارکینگ عمومی در این معابر عنوان کرد و بیان داشت: متأسفانه یک توقف کوتاه، چالش ترافیکی گسترده‌ای در این معابر ایجاد می‌کند.

 سیستم حمل‌و‌نقل عمومی معیوب و استفاده از خودرو شخصی عامل دیگر ترافیک در کرمانشاه است

 وی‌ عامل دیگر در افزایش ترافیک شهری را سیستم حمل و نقل عمومی معیوب و در پی آن گرایش شهروندان به استفاده از خودروی شخصی و تردد بصورت خودروی تک‌سرنشین در معابر مرکزی شهر کرمانشاه عنوان کرد و‌گفت:‌هرچند کنترل تردد و طرح زوج‌وفرد بصورت سنتی و با استفاده از گماردن پلیس‌در معابر انجام می‌شود اما با این‌ حجم تردد امکان کنترل همه جانبه وجود ندارد.

نصب دوربین‌های کنترل ترافیک در راس برنامه شهرداری کرمانشاه قرار دارد

 به‌ گفته حیدری، درسال‌جاری تجهیز معابر ورودی و خروجی به مرکز شهر، با استفاده از دوربین‌های کنترل ترافیک در راس برنامه شهرداری کرمانشاه قرار دارد که می‌توان با استفاده از آن، به میزان قابل توجهی حجم ترافیک در معابر مرکزی شهر را کنترل کرد.

 رئیس پلیس راهور استان خاطرنشان کرد: افزایش خدمت‌رسانی با استفاده از وسایل حمل‌و‌نقل‌ عمومی‌ باکیفیت‌و مطلوب، می‌تواند انگیزه شهروندان برای استفاده از آنها‌ را افزایش داده و در کاهش حجم ترافیک معابر نیز بسیار موثر است.

بیش از ۳۰ ارگان وسازمان در کنترل ترافیک و تصادفات نقش اساسی دارند

 وی افزود: بیش از ۳۰ ارگان و سازمان در کنترل ترافیک و تصادفات نقش اساسی دارند و اگر در این میان سازمانی در انجام وظایف خود کوتاهی کند به‌نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.

اصلی‌ترین عامل در چرخه ترافیک انسان است

 وی در پایان اصلی‌ترین عامل در چرخه ترافیک را انسان دانست و‌ گفت:‌ فرهنگ‌سازی و آموزش کاربران ترافیک و تربیت راننده قانونمند‌ و شهروند قانون‌مدار می‌توانند بسیاری از مشکلات ترافیکی را مرتفع نماید.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۹۴۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان