//
کدخبر: ۴۵۸۷۶۲ //

مهاجرت از طریق استارت آپ: راهنمای قدم به قدم

بسیاری از کارآفرینان برای راه‌اندازی کسب‌وکار نوپا فقط به کشور مبدا خود فکر می‌کنند؛ این امر زمانی که وارد تجارت بین‌الملل می‌شوید، کمی تغییر می‌کند. هر چند که هر کارآفرین به بهترین شکل با نیازهای کشور مبدا و دسته‌بندی تقاضای مردم در گروه‌های مختلف آگاهی بیشتری دارد، بااین‌حال پتانسیل بازارهای بین‌الملل را نیز برای را‌ه‌اندازی کسب‌وکار جدید نادیده نگیرید. این روش شروع کسب‌وکار در کشورهای خارجی نه‌تنها فرصتی برای کسب درآمد بالا در عرصه تجارت بین‌الملل به شمار می‌رود، بلکه مهاجرت از طریق استارت...

مهاجرت از طریق استارت آپ: راهنمای قدم به قدم
به گزارش فرتاک نیوز،

بسیاری از کارآفرینان برای راه‌اندازی کسب‌وکار نوپا فقط به کشور مبدا خود فکر می‌کنند؛ این امر زمانی که وارد تجارت بین‌الملل می‌شوید، کمی تغییر می‌کند.

هر چند که هر کارآفرین به بهترین شکل با نیازهای کشور مبدا و دسته‌بندی تقاضای مردم در گروه‌های مختلف آگاهی بیشتری دارد، بااین‌حال پتانسیل بازارهای بین‌الملل را نیز برای را‌ه‌اندازی کسب‌وکار جدید نادیده نگیرید. این روش شروع کسب‌وکار در کشورهای خارجی نه‌تنها فرصتی برای کسب درآمد بالا در عرصه تجارت بین‌الملل به شمار می‌رود، بلکه مهاجرت از طریق استارت آپ را نیز فراهم خواهد کرد.

اگر شما نیز چشم‌اندازهای مهاجرت استارتاپی را برای شروع کسب‌وکار جدید خود در عرصه بین‌الملل دارید، این مطلب برای شما نوشته شده است. 

 

ارزیابی بازار بین‌الملل و تحقیق؛ اولین گام در مسیر مهاجرت با را‌ه‌اندازی کسب‌وکار نوپا

شروع و راه‌اندازی کسب‌وکار در کشورهای خارجی، در برخی موارد یکی از راهکارهای سریع برای دریافت اقامت دائم یک کشور به شمار می‌رود. البته پیش از شروع فرایند درخواست ویزای مهاجرت استارتاپی پیشنهاد می‌کنیم اطلاعات خود را در زمینه شروع کسب‌وکار کوچک افزایش دهید؛ برای شروع این کار باید بدانیم که الزامات دریافت استارتاپ ویزا چیست و چه پیش‌نیازهایی دارد. 

تحقیق در‌ مورد پیش‌نیازهای استارت آپ ویزا از جمله اولین گام‌هایی است که باید در این مسیر داشته باشید. ارائه بیزینس پلن مناسب و اثبات تمکن مالی برای حمایت از خود و استارتاپ‌تان در صدر الزامات دریافت این ویزا قرار دارد. بعد از جمع‌آوری اولین مدارک می‌توانید برای مراحل جدی‌تر ویزای استارت آپ اقدام کنید. توجه داشته باشید که ویزای استارتاپ معمولا برای بازه زمانی کوتاه صادر می‌شود؛ بااین‌حال امکان اخذ اقامت دائم با مهاجرت به روش استارتاپ در مواردی وجود دارد. 

ارائه بیزینس پلن جدید یا پروژه کسب‌وکار نوآورانه؛ یکی از این روش‌ها را در گام دوم انتخاب کنید

قبل از ارسال درخواست دریافت ویزا باید بیزینس پلن یا پروژه کسب‌وکار نوآورانه را ارائه دهید. تفاوت این دو نوع ارائه برنامه راه‌اندازی استارتاپ بر‌اساس میزان تمکن مالی کارآفرین و حوزه استارتاپ تعیین می‌شود. برای شفاف‌تر کردن تفاوت این دو نوع برنامه راه‌اندازی استارتاپ در ادامه جدولی بر‌اساس تفاوت‌ها قرار داده‌ایم. 

روش دریافت ویزا

مناسب برای

سرمایه مورد‌نیاز

توضیحات 

بیزینس پلن جدید

افرادی با سرمایه بالا و برنامه‌های غیرفنی (non - tech)

حداقل €30,000 در سال 2024

ارائه مدرک دانشگاهی معتبر یا ارائه پنج سال سابقه کاری در زمینه استارتاپ

ارائه بیزینس پلنی که همسو با اقتصاد کشور مقصد باشد.

رسیدن به درآمد حداقلی 20,511.40€ در سال

پروژه کسب‌وکار نوآورانه

برنامه‌های تکنولوژی و مجاز برای اجرا در فاز ایده‌پردازی

درآمد سالیانه 20,511.40€ در 2024

ارائه برنامه استارتاپی که همسو با اقتصاد فرانسه باشد.

ارائه توصیه‌نامه از فردی فعال در حوزه تکنولوژی در کشور مقصد

حداقل میزان درآمد سالیانه برای دریافت ویزای استارتاپی در سال‌های متفاوت و بر‌اساس سیاست‌های اقتصادی کشور مقصد متفاوت خواهد بود. قبل از ارسال درخواست برای دریافت ویزا و مهاجرت از طریق استارتاپ حتما باید سایت‌های اداره کنسولگری هر کشور را بررسی کنید. البته راهکار ساده‌تر این مسئله تماس با موسسه‌های مهاجرتی است تا به‌روزترین اطلاعات را در‌مورد جزئیات مهاجرت به روش‌های مختلف در اختیار داشته باشید. 

گام سوم را‌ه‌اندازی کسب‌وکار نو‌پا در کشورهای خارجی؛ اپلای برای ویزای مهاجرت با استارتاپ

بعد از جمع‌آوری اطلاعات و آماده کردن بیزینس پلن، نوبت به اپلای برای دریافت ویزای استارتاپ می‌رسد. برای این کار چندین مرحله وجود دارد که به ترتیب در ادامه بررسی می‌کنیم. 

  • پر کردن و ارسال فرم درخواست

  • ارسال بیزینس پلن و نامه تایید 

  • ارائه پاسپورتی با اعتبار ۳ ماهه بیشتر از مدت‌زمان اقامت مهاجر

  • ارائه سه عکس مطابق با استانداردهای عکس پاسپورتی

  • اثبات تمکن مالی

  • ارائه نامه تایید از یک متخصص تکنولوژی در فرانسه و ارائه نامه از یک سیستم شتاب‌دهنده فقط برای بیزینس پلن نوآورانه

  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری

مدارک عنوان شده در این قسمت برای مهاجرت به روش استارتاپ از طریق ارائه بیزینس پلن جدید و بیزینس پلن نوآورانه به شمار می‌رود. بااین‌حال اگر انتخاب شما ارائه بیزینس پلن جدید است، نیاز به چند مدرک اضافه‌تر نیز خواهید داشت این مدارک شامل فرم پر و امضا شده تحت عنوان «خرده فروش، صنعتگر، سازنده»، حداقل سرمایه اولیه ۳۰۰۰۰ یورویی و ارائه مدرک دانشگاهی مرتبط یا پنج سال سابقه کاری مرتبط می‌شود. 

ارائه مدرک زبان؛ یکی از مدارک لازم برای ثبت درخواست ویزای استارتاپ

مهارت‌های زبانی از جمله الزامات مهاجرت استارتاپی به شمار می‌روند. این مهارت در کشورهای مختلف همراه با استارندارد‌های متفاوتی است؛ برای مثال مهاجرت به کانادا از طریق ویزای استارتاپی نیازمند ارائه مدرک زبان انگلیسی آزمون آیلتس با حداقل نمره ۵ دارد. 

دریافت ویزا و سفر به کشور مقصد؛ آخرین گام برای مهاجرت با کسب‌وکار جدید

مدت‌زمان پردازش درخواست ویزای استارتاپ در کشورهای مختلف کمی طولانی‌تر از دریافت سایر انواع ویزا به شمار می‌رود؛ به‌طور‌کلی این مدت زمان ممکن است تا ۱۲ ماه بعد از ثبت درخواست به طول بینجامد. بعد از دریافت ویزا باید به کشور مقصد سفر کنید. برای اجرای کارهای اداری بعد از ورود به مقصد پیشنهاد می‌کنیم از وکیل مهاجرتی مشورت بگیرید. این کار به شما در کاهش پیچیدگی فرایند و در نهایت حفظ زمان و سرمایه برای مهاجرت با استارتاپ کمک خواهد کرد. 

مشورت با موسسه‌های مهاجرتی برای مهاجرت با راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوآورانه را در نظر بگیرید

مهاجرت از طریق راه‌اندازی استارتاپ از روش‌هایی است که احتمال رسیدن به درآمد بالا را در کشور مقصد و در مدت‌زمان کوتاه ایجاد خواهد کرد. البته انتخاب بهترین ایده‌ها و ارائه آن‌ها در بهترین ایالت کشور مقصد نیز تصمیمی چالش‌برانگیز در ابتدای مسیر مهاجرت با استارتاپ به شمار می‌رود. ازاین‌رو پیشنهاد می‌کنیم با‌ةوجه به محدودیت‌های هر دولت برای صدور ویزای استارتاپ حتما با موسسه‌های مهاجرتی تماس بگیرید. این موسسه‌ها بهترین راهکار را با‌توجه‌به رزومه فرد و پتانسیل جامعه مقصد ارائه خواهند داد. 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۸۷۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان