//
کدخبر: ۴۴۲۶۲۷ //
شخصیت شناسی | تست شخصیت

تست شخصیت شناسی| از بین ۵ گزینه تصویر به کدام کمک می کنید؟

تست شخصیت شناسی کمک: به کدام گزینه کمک مالی خواهید کرد؟ خوب به تصویر دقت کنید و صادقانه با توجه به حسی که در درون دارید بگویید پول خود را به کدام شخص می دهید؟ جواب خود را صادقانه بدهید چون قرار است نتیجه آن یکی از خصلت های مثبت در وجودت را نمایان کند.

تست شخصیت شناسی| از بین 5 گزینه تصویر به کدام کمک می کنید؟
به گزارش فرتاک نیوز،

این تست روانشناسی پاسخ درست یا غلطی ندارد بلکه بر اساس ضریب ناخودآگاه وجوه پنهان در شما را رو می کند. اگر علاقه مند هستید تا بیشتر با خودتان آشنا شوید حتما در این آزمون شرکت کنید.

گزینه 1

تست شخصیت شناسی کمک: همدلی و همدردی یکی از ویژگی های شخصیت شما می باشد و اینکه از شما به عنوان یک فرد دلسوز و مهربان یاد می کنند که از خود نمایی و غرور متنفرید.

گزینه2

تست شخصیت شناسی کمک: عدالت و برابری ویژگی است که شما در زندگی به آن ایمان و یقین دارید فرد بسیار عادل و صادقی می باشید و شما از تجملاتی که صرفا به خاطر خودنمایی باشد متفر هستید.

گزینه3

تست شخصیت شناسی کمک: شما یقینا فردی دل رحم و دلسوز هستید که معقتدید که هیچ فردی نباید پیش دیگری رسوا شود از مسخره کردن و مسخره شدن بیزارید. همه برابر و انسان هستند و بودن آن ها در این موقعیت ممکن است در دست آنها نباشد.

گزینه4

تست شخصیت شناسی کمک: شما از آن دسته از مردمی هستید که وقتی به قدرتی رسیدند ناتوان ها را فراموش نمی کنید و تغییر رنگ نمی دهید و شخصیت خود را حفظ می کنید.

گزینه5

تست شخصیت شناسی کمک: فردی بسیار بشاش و مهربانی هستید و معتقدید که ناراحتی ها بسیار کوتاه و با پایان هستند و در این لحظات باید دیگران را همیاری کرده و دیگران شما را همراهی کنند.

تست شخصیت شناسی چیست؟

تست شخصیت شناسی ابزاری است که برای ارزیابی شخصیت انسان استفاده می‌شود. آزمون و ارزیابی شخصیت به تکنیک‌هایی اشاره دارد که برای اندازه‌گیری الگوهای مشخصه ویژگی‌هایی که افراد در موقعیت‌های مختلف از خود نشان می‌دهند طراحی شده است.

از تست‌های شخصیت شناسی می‌توان برای کمک به مشخص کردن تشخیص بالینی، راهنمایی مداخلات درمانی و کمک به پیش‌بینی نحوه واکنش افراد در موقعیت‌های مختلف استفاده کرد.

شخصیت چیزی است که ما هر روز آن را به‌طور غیر رسمی ارزیابی و توصیف می‌کنیم. وقتی ما در مورد خودمان و دیگران صحبت می‌کنیم، اغلب به ویژگی‌های مختلف شخصیت یک فرد اشاره می‌کنیم. زمانی که روانشناسان شخصیت را در سطحی منظم‌تر و علمی‌تر ارزیابی می‌کنند، تقریباً همین کار را انجام می‌دهند.

تاریخچه تست‌ شخصیت شناسی

یکی از اولین اشکال تست‌های شخصیت‌شناسی، معروف به فرنولوژی، در اواخر قرن ۱۸ پدیدار شد و در طول قرن ۱۹ رایج شد. این رویکرد شامل اندازه‌گیری برجستگی‌های روی جمجمه انسان بود که به ویژگی‌های شخصیتی خاصی نسبت داده می‌شد.

بعدها، روانشناسان شروع به تلاش برای تعیین تعداد ویژگی‌های شخصیتی مختلف کردند. به عنوان مثال، گوردن آلپورت پیشنهاد کرد که بیش از ۴۰۰۰ ویژگی شخصیتی مختلف وجود دارد. سپس روانشناس ریموند کاتل از یک تکنیک آماری به نام تحلیل عاملی استفاده کرد تا این فهرست را به ۱۶ عامل شخصیتی مختلف کاهش دهد، در حالی که هانس آیزنک این فهرست را به سه عامل کاهش داد.

یکی از محبوب‌ترین رویکردهای شخصیتی امروزه به عنوان پنج جنبه بزرگ شخصیت شناخته می‌شود. این نظریه نشان می‌دهد که شخصیت از پنج بعد گسترده تشکیل شده است: برون‌گرایی، سازگاری، وظیفه‌شناسی، روان‌رنجوری و استقبال از تجربه. امروزه، طیف گسترده‌ای از تست‌های شخصیت‌شناسی رایج شده‌اند که اغلب بر اساس نظریه‌های خاص سیستم‌های شخصیت هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مجله گفتنی
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۲۶۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان