//
کدخبر: ۴۳۹۴۳۰ //

خرید و فروش فیش‌های عمره مفرده چگونه ممکن است؟

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی گفت: زائران با مراجعه به سامانه تشرف در سایت سازمان حج و زیارت می‌توانند نسبت به خرید و فروش فیش عمره مفرده اقدام کنند.

خرید و فروش فیش‌های عمره مفرده چگونه ممکن است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

عباس خداشناس در گفت‌وگویی در خصوص وضعیت نوبت زائرانی که در اولویت ثبت‌نام عمره مفرده قرار دارند، اما تمایلی برای ثبت‌نام ندارند، اظهار کرد: سازمان حج و زیارت برای تکمیل کاروان‌های زیارتی برای عمره مفرده اولویت‌های ۱ تا ۱۵۰ را به اولویت‌های ۱ تا ۴۰۰ تغییر داد که کاروان‌های زیارتی در برخی استان‌ها تکمیل نشدند و سازمان حج و زیارت مجددا اولویت‌های ثبت‌نام را در برخی استان‌ها تا ۶۰۰ افزایش داد، البته کاروان‌های خراسان رضوی تکمیل شده و مشکلی برای اعزام کاروان‌ها نداریم.

وی ادامه داد: هیچ اجباری برای زائران وجود ندارد که در فراخوان فعلی در کاروان‌ها ثبت‌نام کنند. اگر هر زائری که در اولویت‌های اعلامی قرار دارد و به هر دلیلی در کاروان‌ها ثبت‌نام نکند، نوبتش باطل نخواهد شد. سازمان حج و زیارت فقط فراخوان داده تا زائرانی که نوبتشان فرا رسیده و علاقه‌مند به سفر عمره مفرده دارند، نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند، اما اگر زائران نسبت به ثبت‌نام خود اقدامی انجام ندهند هیچ مشکلی برای نوبت آن‌ها به وجود نخواهد آمد و در فراخوان‌های آتی برای سفر عمره امکان ثبت‌نام خواهند داشت.

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی در خصوص امکان فروش فیش عمره مفرده توسط زائران بیان کرد: سامانه‌ای تحت عنوان «تشرف» در سازمان حج و زیارت ایجاد شده است. زائرانی که قصد خرید و فروش فیش عمره دارند می‌توانند به این سامانه مراجعه کنند. این سامانه به دلیل جلوگیری از سودجویی دلالان برای خرید و فروش‌های فیش‌های عمره طراحی شده است.

خداشناس اضافه کرد: زائران در این سامانه می‌توانند قیمت‌ پیشنهادی خود را برای فروش و یا خرید اعلام کنند. زائران از طریق این سامانه خریدار و یا فروشنده را پیدا کرده و با مراجعه به دفاتر زیارتی سازمان حج و زیارت اقدامات انتقال فیش عمره خود را انجام می‌دهند. قیمت فروش فیش عمره عرف و قانونی ندارد و به صورت توافقی میان زائران قیمت‌گذاری می‌شود، اما معمولا فیش‌های عمره از ۱۷ تا ۲۳ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

وی تاکید کرد: قیمت خرید فیش عمره برای زائرانی که قصد تشرف به عمره مفرده را دارند، سوای هزینه سفر است. هزینه سفر عمره مفرده بین ۴۰ تا ۴۴ میلیون تومان اعلام شده است. زائرانی که فیش عمره خریداری می‌کنند، صرفا هزینه نوبت آن را پرداخت می‌کنند و سپس برای ثبت‌نام در کاروان باید هزینه سفر عمره را نیز پرداخت کنند.

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی در خصوص انتقال فیش‌های عمره یادآور شد: فیش‌های عمره در حال حاضر به راحتی قابل انتقال است. قبلا فیش عمره فقط به اقوام درجه یک قابل انتقال بود، اما در حال حاضر زائران با مراجعه به دفاتر زیارتی سازمان حج و زیارت می‌توانند فیش عمره خود را به هر زائری انتقال دهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۹۴۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان