//
کدخبر: ۴۳۷۵۲۰ //
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی هوای سازمان هواشناسی مطرح کرد

شرایط جوی آرام کشور از جمعه تا دوشنبه | ورود ۲ سامانه بارشی از سه‌شنبه آینده

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه از جمعه تا دوشنبه پیش‌رو شاهد بارش‌های قابل توجهی در کشور نخواهیم بود، گفت: احتمالا از سه‌شنبه هفته آینده دو سامانه بارشی در شمال و جنوب غرب کشور فعال خواهد شد.

شرایط جوی آرام کشور از جمعه تا دوشنبه | ورود ۲ سامانه بارشی از سه‌شنبه آینده
به گزارش فرتاک نیوز،

 صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور در امروز، پنجشنبه عنوان کرد: امروز شهروندان در اغلب مناطق کشور شاهد بارش باران خواهند بود، البته بارش‌ها در بسیاری از استان‌های کشور شدید نخواهد بود.

وی در پاسخ به این پرسش که شهروندان در کدام استان‌ها امروز بارش شدید را شاهد خواهند بود؟ نیز عنوان کرد: بارش‌ها در سواحل گلستان، مازندران، ارتفاعات سمنان و خراسان جنوبی می‌تواند با مخاطراتی همراه باشد.

‌رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ادامه داد: به این ترتیب شهروندان امروز در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان، زنجان، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، یزد، کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد شاهد بارش‌های پاییزی خواهند بود.

ضیاییان درباره شرایط جوی کشور در روز جمعه نیز بیان کرد: در روز جمعه این سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود و در نتیجه بارش‌های خفیفی را در خراسان شمالی، خراسان رضوی، یزد و نیمه شمالی کرمان خواهیم داشت.

وی درپاسخ به این پرسش که آیا در روز‌های ابتدایی هفته آینده شاهد بارش‌های گسترده در کشور خواهیم بود؟ نیز توضیح داد: روز شنبه آینده در اغلب مناطق کشور بارش باران را نخواهیم داشت. در روز یکشنبه نیز شهروندان بارش‌های خفیفی را در استان گیلان تجربه خواهند کرد.

‌رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ادامه داد: به این شکل به شهروندانی که قصد دارند در روز‌های آینده روانه سفر شوند، می‌توان گفت از روز جمعه تا دوشنبه آینده بارش‌های شدیدی را نخواهیم داشت.

 ضیاییان در پاسخ به این پرسش که آیا در هفته پیش‌رو سامانه‌ای بارشی وارد کشور خواهد شد؟ به جام جم آنلاین گفت: برای اظهار نظر دقیق در این خصوص باید منتظر به روز شدن نقشه‌های هواشناسی باشیم. اما می‌توان گفت احتمالا روز سه‌شنبه یک سامانه بارشی در سواحل دریای خزر فعال خواهد شد.

وی عنوان کرد: احتمالا در روز چهارشنبه نیز سامانه‌ای بارشی از جنوب غرب وارد کشور می‌شود. اما برای اظهار نظر دقیق‌تر دراین خصوص باید در روز‌های آینده در این باره صحبت کرد.

 رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره اینکه آیا در روز‌های پیش‌رو شاهد روند کاهشی دمای هوا خواهیم بود؟ نیز بیان کرد: در روز‌های جمعه و شنبه پیش‌رو در اغلب مناطق کشور کاهش دما را خواهیم داشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: جام جم آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۷۵۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان