//
کدخبر: ۴۳۵۶۲۲ //

آغاز برنامه‌های روز دانشجو در دانشگاه‌ها

همزمان با قرار گرفتن در هفته دانشجو، برخی از دانشگاه‌های تهران برنامه‌هایی برای دعوت از مسئولان در بخش‌های مختلف کشور و پرسش‌ از آنان برگزار می‌کنند.

آغاز برنامه‌های روز دانشجو در دانشگاه‌ها
به گزارش فرتاک نیوز،

همزمان با آغاز هفته دانشجو تشکل های دانشجویی برنامه های مختلفی اعم از برگزاری نشست های پرسش و پاسخ، میزگرد و سخنرانی با مسئولان بخش های مختلف کشور در دانشگاه های خود تدارک دیدند که برخی از برنامه های دانشگاه‌های تهران را در این گزارش می خوانیم.

در اولین روز گرامیداشت روز دانشجو علی باقری کنی، معاون سیاسی وزیر امور خاجه کشور ظهر امروز به دانشگاه علامه طباطبایی می رود، این جلسه که با موضوع حمایت از فلسطین از شعار تا عمل برگزار خواهد شد، باقری کنی به پرسش های دانشجویان پیرامون اقدامات وزارت خارجه پس از عملیات طوفان الاقصی پاسخ می دهد.

فردا دوشنبه ۱۳ آذر ماه جاری نیز دانشگاه صنعتی امیرکبیر با دعوت از آذری جهرمی سخنگوی دولت برنامه گرامیداشت روز دانشجو را آغاز کرده است این جلسه که در دانشکده پلیمر دانشگاه برگزار خواهد شد، سخنگوی دولت به پرسش های دانشجویان در حوزه اقدامات دولت پاسخ خواهد داد.

همچنین حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران در دانشکده مدیریت و حسابداری پردیس مرکزی دانشگاه علامه طباطبایی از دیگر برنامه هایی است که فردا دوشنبه به مناسبت روز دانشجو برگزار می شود. در این جلسه شهردار تهران ایده های حکمرانی شهری برای تحقق ایرن قوی را تشریح می کند.

دانشگاه آزاد اسلامی علوم تحقیقات تهران نیز هفته روز دانشجوی خود را با شعار "دانشگاه باید سیاسی باشد" در روز چهارشنبه ۱۵ آذر ماه جاری به صورت رسمی آغاز می کند. در این مراسم قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی به جمع دانشجویان این دانشگاه می رود و به صورت صریح و شفاف با دانشجویان صحبت و پرسش ها را پاسخ می دهد.

دانشگاه تهران نیز با تشکیل شورای فرهنگی دانشگاه به منطور بررسی برنامه‌های ۱۶ آذر به صورت رسمی برنامه های گرامیداشت روز دانشجو را تشریح کرد، در این نشست که با حضور سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی و تشکل های دانشجویی برگزار شد، مقرر شد تا برنامه بزرگ روز دانشجو در دانشگاه تهران با مشارکت فراگیر دانشجویی و از سوی شورای هماهنگی بزرگداشت روز دانشجو در روز چهارشنبه ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۲ برگزار شود.

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران نیز دو برنامه به مناسبت بزرگداشت روز دانشجو برنامه‌ریزی کرده است. برگزاری همایش ملی درباره مقاومت با حضور چهره‌های سیاسی و نظامی در روز چهارشنبه ۱۵ آذر ماه از ساعت ۱۳ تا ۱۶ در تالار شهید چمران دانشکدگان فنی و برگزاری رویداد حمایت از جنبش‌های آزادی‌بخش با حضور وزیر امور خارجه کشورمان از ساعت ۱۳ تا ۱۶ روز شنبه ۱۸ آذر ماه در تالار شهید چمران دانشکدگان فنی، عناوین برنامه‌های بسیج دانشجویی است.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران نیز عصر روز سه‌شنبه ۱۴ آذر ماه روایتگری یکی از اعضای ادوار جنبش دانشجویی را درباره ۱۶ آذر در مقابل ساختمان دانشکدگان فنی در پردیس مرکزی دانشگاه اجرا می‌کند و روز شنبه ۱۸ آذر ماه نیز میزبان معاون اجرایی رئیس‌جمهوری در سالن شیخ انصاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران است.

برنامه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی نیز با عنوان «دانشجو و دانشگاه» در روز شنبه ۱۸ آذر ماه بعد از نماز ظهر و عصر در محل تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران، برنامه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل روز یکشنبه ۱۹ آذر ماه با محور مسائل روز و برنامه جنبش عدالتخواه دانشجویی روز دوشنبه ۲۰ آذر با دعوت از تشکل‌های مردمی برگزار می‌شود.

هر ساله رییس جمهور به همراه وزرای علوم و بهداشت به مناسبت روز دانشجو در یک از دانشگاه های تهران یا شهرستان کشور حاضر می شود که تا به امروز به صورت رسمی اعلام نشده است که رییس جمهور در جمع دانشجویان کدام دانشگاه حاضر می شود.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۵۶۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان