//
کدخبر: ۴۳۱۹۷۲ //
خواص بادام زمینی:

این دانه منبع درجه یک بیوتین، مس، منیزیم، منگنز و فسفر در دنیاست

بادام‌ زمینی غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف است. این نوع مغز منبع عالی ویتامین E، ویتامین B1 (تیامین)، ویتامین B3 (نیاسین)، ویتامین B9 (فولات)، بیوتین، مس، منیزیم، منگنز و فسفر به شمار می‌رود. همه‌ی این ترکیبات برای حفظ متابولیسم بدن و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف مفید هستند.

این دانه منبع درجه یک بیوتین، مس، منیزیم، منگنز و فسفر در دنیاست
به گزارش فرتاک نیوز،

بادام زمینی از مواد بسیار مغذی با ارزش غذایی بالا است که مصرف آن برای درمان بیماری ها، زیبایی، سلامتی و همچنین در دوران بارداری بسیار مفید و مؤثر می باشد.

بادام زمینی (Mung Fali)
طبقه‌بندی می تواند شامل همه انواع میکروارگانیسم ها، حیوانات، گیاهان و غیره باشد که در جهان وجود دارند. این گیاه همچنین به عنوان لوبیا، نخود فرنگی و خانواده سویا شناخته می شود. در هند، عموما تحت محصول بنشن عمدتا به عنوان دانه های خوراکی طبقه‌بندی می شود. نام آن در شرایط بیولوژیکی Arachis Hypogaea خوانده می شود. آنها در هند بسیار رایج هستند و نام های متفاوتی در بخش های مختلف کشور دارند. در هند از آن به عنوان روغن دانه استفاده می شود. در حالی که آنها عمدتا از زمین به دست می آیند.

تمام خواص و فواید بی نظیر بادام زمینی
ارزش غذایی بادام زمینی (Mung Fali)

آنها کربوهیدرات کمی دارند و غنی از مواد مغذی هستند. بادام زمینی منبع بسیار عالی از پروتئین نیز است. همچنین شامل بیوتین، نیاسین، فولات، منگنز، ویتامین E، تیامین، فسفر و منیزیم است و همه اینها برای بدن و ذهن سالم بسیار مهم هستند.

ارزش غذایی برای هر 100 گرم
567 کالری
49 گرم چربی کامل
18 میلی گرم سدیم
705 میلی گرم پتاسیم
16 گرم کربوهیدرات کل
26 گرم پروتئین
ارزش غذایی بادام زمینی

بیماری های قلبی عروقی، بیماری آلزایمر و عفونت:
بادام زمینی ها عمدتا به طور عمده از سرطان، بیماری های قلبی، بیماری های عصبی و یا هر نوع قارچ ویروسی جلوگیری می کند و تولید اکسید نیتریک در بدن را افزایش می دهد.

بدون کربوهیدرات:
زنان به طور کلی بیشتر در معرض چاقی در مراحل مختلف زندگی هستند. این می تواند پس از حاملگی یا تغییرات هورمونی، یائسگی یا افسردگی باشد و مشاهده می شود زنانی که کره بادام زمینی را در رژیم غذایی خود حداقل 2 بار در هفته دارند، ریسک کمتری در چاقی دارند. برای جلوگیری از چاقی، توصیه می شود به طور منظم بادام زمینی بخورید.

خواص بادام زمینی
بادام زمینی برای مراقبت از پوست:
آنها حاوی سطح بالایی از آنتی اکسیدان موجود در بادام زمینی هستند که وقتی آب‌پز می شوند، فعال تر می شوند. جنیستئین و آنتی اکسیدانی به نام بیوچنانین خسارت ناشی از رادیکال های آزاد در پوست را درمان می کند. بادام زمینی باعث می شود جوان تر به نظر برسید.

ویتامین ها و مواد معدنی بادام زمینی:
پوست بادام زمینی منبع بسیار زیادی از آنتی اکسیدان ها هستند و دارای محتوای بالای فیبر رژیمی هستند. انواع مختلف پوست بادام زمینی، حاوی مقدار زیادی مواد مغذی هستند. اضافه کردن کره بادام زمینی به رژیم غذایی روزانه می تواند محتوای غذایی را افزایش دهد.

بادام زمینی برای استخوان های سالم :
فراوانی آهن و کلسیم موجود در کره بادام زمینی مهمترین عوامل انتقال اکسیژن به خون و بهبود استخوان های سالم و قوی است. آنها تقویت کننده های انرژی با مقادیر زیادی از ویتامین ها، مواد معدنی هستند.

فواید بادام زمینی برای استخوان ها
بادام زمینی برای مبارزه با افسردگی:
علت اصلی افسردگی سطح پایین سروتونین است. تریپتوفان موجود در بادام زمینی ها، ترشح مواد شیمیایی را افزایش می دهد و در نتیجه به مبارزه با افسردگی کمک می کند. برای جلوگیری از این بیماری های خطرناک، مصرف هفته ای حداقل 2 قاشق سوپ خوری کره بادام زمینی به تناسب و سلامت کمک می کند.

بادام زمینی منبع ویتامین B است:
مصرف 1.5 اونس روزانه بادام زمینی ممکن است خطر بیماری های قلبی را کاهش دهد. بادام زمینی ها غذایی سالم و منبع خوب ویتامین B هستند.

بادام زمینی برای محافظت در برابر بیماری های اعصاب از جمله آلزایمر:
بادام زمینی سرشار از نیاسین است و افرادی که غذاهای غنی از نیاسین (ویتامین B3) مصرف می کنند، کمتر دچار اختلالات مربوط به حافظه، نظیر بیماری آلزایمر می شوند. نیاسین در کره بادام زمینی وجود دارد به بهبود چنین سلول های عصبی کشنده، کمک می کند.

محافظت در برابر بیماری آلزایمر
بادام زمینی برای مبارزه با سرطان:
پلی فنولیک در غلظت های بالا در بادام زمینی وجود دارند. اسید کوماریک، توانایی کاهش خطر سرطان معده را دارد. این کار به کاهش سلول های سرطانی کمک می کند.

بادام زمینی برای مبارزه با سرطان روده:
سرطان روده تا 58 درصد در زنان و 27 درصد در مردان با مصرف بادام زمینی کاهش میابد.

بادام زمینی برای قند خون:
مصرف منظم بادام زمینی به جذب کلسیم، چربی ها و کربوهیدرات ها از طریق منگنز که در بادام زمینی ها یافت می شود کمک می کند. سطح قند خون در بدن انسان تنظیم می کند.
تسهیل باروری:
اسید فولیک تولد کودکان مبتلا به اختلال عصبی جدی یا نقص لوله عصبی را کاهش می دهد. اگر مصرف بادام زمینی در دوران بارداری یا قبل از آن انجام شود، احتمال بیماری تا 70 درصد کاهش می یابد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۱۹۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان