//
کدخبر: ۴۲۶۱۷۱ //

مرجع آزمون‌های نهایی ۱۴۰۳ مشخص شد

رئیس مرکز نظارت و ارزشیابی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی موجب مرجعیت معلم و کلاس درس شد، گفت: مرجع آزمون های نهایی هم صرفا کتاب درسی است.

 مرجع آزمون‌های نهایی ۱۴۰۳ مشخص شد
به گزارش فرتاک نیوز،

محسن زارعی در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به اینکه سهم سوابق تحصیلی در کنکور سال جاری 26 درصد از 40 درصد مربوط به دروس عمومی و  14 درصد سهم دروس تخصصی بود، بیان کرد: با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به برابری آموزشی نزدیک تر شدیم و نمی‌توان گفت به طور کامل عدالت آموزشی برقرار شد.

وی ادامه داد: جدولی از استان‌های کشور داریم که در آن 11 استان برخوردار بیشترین میزان رتبه‌های زیر 3000 را داشتند و با تحلیل  این استان‌ها دریافتیم  اگر صرفاً نمره آزمون سراسری ملاک باشد این 11 استان برخوردار سهم بیشتری از رتبه‌های بالا دارند اما اگر صرفاً سوابق تحصیلی ملاک باشد 7 استان از 11 استان سهم  متعادل‌تری پیدا می‌کنند همچنین  11 استان پایین جدول که جزو کم برخوردارها هستند سهم بیشتری به خودشان اختصاص می‌دهند.

زارعی تاکید کرد: یکی از اهداف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هم این موضوع بود و همچنین موجب شد مرجعیت به مدرسه و معلم و کلاس درس برگردد چراکه همه داوطلبان شرکت کننده حتی کسانی که قبل از سال 1384 دیپلم گرفتند باید دارای سابقه تحصیلی باشند پس همه داوطلبان باید دارای این سابقه باشند.

رئیس مرکز نظارت و ارزشیابی آموزش و پرورش درباره سوابق تحصیلی دانش آموزان در هنرستان‌ها گفت: چون هدف از آموزش این دانش‌آموزان  مهارت افزایی بوده است؛  آزمون‌های نهایی ندارند اما برای شرکت در آزمون هنر به آنان فرصت داده شد تا با شرکت در امتحان نهایی دروس عمومی خودشان را امتحان بدهند.

وی با اشاره به اینکه برای کنکور 1403 سهم سابقه تحصیلی 50 درصد قطعی و برای کنکور 1404 سهم سوابق 60 درصد است، بیان کرد: در کنکور سال 1404 امتحان نهایی برای پایه دهم و یازدهم به صورت کشوری برگزار می‌شود که مواد درسی برای هر رشته مشخص شده است.

زارعی با اشاره به اینکه تصحیح الکترونیکی آزمون به کار سرعت داد و 23 میلیون برگه تصحیح شد، بیان کرد: در امتحانات نهایی طراحی سوالات کشوری و محل آزمون مدرسه‌ای به جز مدرسه محل تحصیلی دانش آموزان است همچنین  محتوای آزمون براساس کتاب درسی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۶۱۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان