//
کدخبر: ۴۱۶۶۶۰ //

اعلام شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه پیام نور

متقاضیان پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی دکتری تخصصی(Ph.D ) دانشگاه پیام نور تا ۲۳ مرداد می‌توانند در این دوره ثبت نام کنند.

اعلام شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه پیام نور
به گزارش فرتاک نیوز،

 در راستای شناسایی و حمایت از استعدادهای درخشان و هدایت آنان به سمت اولویت‌های راهبردی کشور در حوزه‌های مختلف علوم و به استناد آئین‌نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی دکتری تخصصی(Ph.D ) بر اساس شیوه استاد محور مبتنی بر رفع نیازهای کشور وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، قصد دارد از بین دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد، بدون شرکت در آزمون نیمه متمرکز دوره دکتری تخصصی و در صورت احراز شرایط ذیل در نیم سال اول سال تحصیلی۱۴۰۳-۱۴۰۲ اقدام به جذب دانشجو کند.

واجدین شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون در دانشگاه پیام نور می‌توانند تا ۲۳ مرداد ماه جاری با مراجعه به سامانه ثبت‌نام به نشانی ir.ac.pnu.reg://https نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند. دانشجو ملزم به مطالعه دقیق دفترچه ثبت‌نام، پیش از ورود به مرحله پرداخت است.

داشتن حداقل معدل کل ۱۶ در دوره کارشناسی و معدل کل ۱۷ در دوره کارشناسی ارشد مرتبط یا معدل همتراز شده هر یک از دورهه‌ای یاد شده از شرایط شرکت در فراخوان فوق است و معدل دوره کارشناسی ارشد بدون احتساب نمره پایان‌نامه است.

در فراخوان فوق تعیین معدل همتراز توسط دانشگاه بر اساس ضوابط و مقررات مربوطه انجام می‌شود. تمامی فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد تا تاریخ  ۳۱ می‌توانند در این پذیرش، شرکت کنند. ملاک پذیرش داوطلبان، همنام بودن مدرک کارشناسی ارشد با عنوان رشته دکتری مورد تقاضا و بر اساس تشخیص گروه آموزشی عنوان شده است و مدرک کارشناسی مد نظر در این آیین‌نامه باید پیش از مدرک کارشناسی ارشد مرتبط اخذ شده باشد.

طبق اعلام دانشگاه پیام نور؛ دارندگان مدرک حوزوی معادل کارشناسی چنانچه دوره کارشناسی ارشد خود را از طریق آزمون تحصیلات تکمیلی سازمان سنجش وارد شده‌اند، با احراز سایر شرایط می‌توانند متقاضی استفاده از تسهیلات این آیین‌نامه باشند و دانشجویان باید حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور فارغ التحصیل شوند. در غیر این صورت پذیرش آنان لغو خواهد شد.

هر متقاضی می‌تواند به صورت همزمان از تسهیلات هر دو آیین‌نامه پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان مقطع دکتری و آیین‌نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان بر اساس شیوه استاد محور مبتنی بر رفع نیازهای کشور استفاده کند. ضمن اینکه هر داوطلب، صرفا برای تحصیل در مقطع دکتری، امکان استفاده از تسهیلات یکی از آیین نامه‌های فوق را خواهد داشت و هر گونه رابطه نسبی یا سببی دانشجو با استاد ممنوع است. در صورت تخلف، از ادامه تحصیل وی ممانعت به عمل خواهد آمد.

میزان شهریه پذیرفته شدگان نهایی از طریق این آئین‌نامه در دانشگاه پیام نور، بر اساس مصوبه هیأت امنای دانشگاه پیام نور است. هر دانشجو صرفا می‌تواند اقدام به پذیرش نهایی از یک دانشگاه کند و بعد از تایید نهایی وضعیت متقاضیان پذیرش شده، امکان تغییر رشته برای آنان میسر نخواهد بود.

همچنین ارائه مدارک و دارا بودن شرایط به هیچ عنوان به منزله پذیرش قطعی نیست و مسئولیت عواقب هرگونه مطلب خلاف واقع در مراحل ثبت‌نام، پذیرش و تحصیل، به عهده داوطلب خواهد بود. دانشگاه مجاز است از ادامه تحصیل وی جلوگیری به عمل آورد.

سازمان سنجش تاکید کرد؛ داوطلبان مرد نباید هیچ گونه منع قانونی به لحاظ وضعیت نظام وظیفه داشته باشند.

مدارک ارسالی داوطلبان توسط دانشگاه پیام نور بررسی و بعد از طی کردن فرآیند پذیرش، تائید استاد مربوطه و با رعایت شرایط مندرج در آئین‌نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان بر اساس شیوه استاد محور مبتنی بر رفع نیازهای کشور در دوره تحصیلی دکتری تخصصی(Ph.D ) نسبت به دعوت از واجدین شرایط برای انجام مصاحبه تخصصی اقدام خواهد شد. اسامی پذیرفته شدگان نیز پس از شرکت در مصاحبه و بررسی‌های علمی، برای اخذ صلاحیت عمومی به سازمان سنجش، ارسال خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۶۶۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان