//
کدخبر: ۴۱۲۹۱۴ //
چگونه عذرخواهی کنیم

چگونه عذرخواهی کنیم؟ | عذرخواهی همه چیز را حل می‌کند؟

گاهی پیش‌می‌آید که با یک کلمه یا حس، دوست، پدر و مادر، مادربزرگ یا هر فرد دیگری از شما برنجد. حتی بعد از این اتفاق، حسابی پشیمان‌می‌شوید، به دنبال یک راه چاره هستید و عذرخواهی ایده‎ خوبی است. عذرخواهی می‌تواند دوستی‌ها را حفظ‌ کند و باعث یک رفاقت شود.

چگونه عذرخواهی کنیم؟ | عذرخواهی همه چیز را حل می‌کند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

وقتی «متاسفم» را به زبان‌می‌آورید فراتر از کلمه‌ها عمل‌می‌کند. اما چطور و چگونه؟ سایت «kidshealth.org» در بخش تخصصی نوجوان خود پاسخ این سوال را داده‌است. این مطلب را بخوانید و ببینید که عذرخواهی‌کردن آن‌قدرها که می‌گویند، سخت نیست.

چه زمانی باید عذرخواهی‌کنیم؟

اگر کسی را آزاردادید، به او توهین‌کردید، فریاد زدید یا احترامش را نگه‌نداشتید.اگر حین گفت‌وگو بی‌انصاف یا خشن بودید و دل شکستید حتی اگر قصدش را نداشتید.اگر کاری را انجام‌دادید که می‌دانستید اشتباه است مانند دروغ‌گفتن، ارسال نظرات آزاردهنده، شایعه‌پراکنی یا شکستن یک قانون شخصی.اگر کاری را که قراربودانجام دهید، انجام ندادید مانند وفاداری، حفظ اسرار و ....

چطور عذرخواهی‌کنیم؟

یک عذرخواهی خوب روی کاری که انجام‌دادید تمرکزمی‌کند نه روی واکنش طرف مقابل. می‌توانید خیلی ساده پیش‌بروید. برای مثال، شما می‌توانید:

به شخص مدنظرتان بگویید از کاری که انجام‌داده‌اید، متاسف اید حتی اگر عمدی در کار نبوده‌است.دلیل عذرخواهی‌تان را بدانید. اگر بهانه یا توضیح اضافه‌ای داشته‌باشید عذرخواهی شکل‌نگرفته از بین می‌رود.بگذارید بدانند پشیمان هستید. بگویید که می‌دانید این موضوع روی آن‌ها تاثیر گذاشته‌است و سعی‌می‌کنید در آینده بهتر عمل‌کنید.

عذرخواهی همه چیز را حل می‌کند؟

اگر سوال‌تان این است که مگر عذرخواهی همه چیز را حل‌می‌کند، باید بگوییم بستگی به این دارد که چه اتفاقی افتاده‌است و رابطه شما با آن شخص چیست. گاهی اوقات گفتن «متاسفم» فوری همه چیز را برطرف می‌کند. بعضی وقت‌ها هم ممکن است مدتی طول بکشد تا کسی احساس ناراحتی را پشت سر بگذارد. ممکن است لازم باشد کمی به فرد زمان بدهید. اما وقتی از صمیم قلب عذرخواهی می‌کنید، می‌توانید امیدوار باشید که می‌توانید اوضاع را دوباره سروسامان بدهید.

وقتی کسی از شما عذرخواهی می‌کند

شاید گاهی به جای فردی که می‌خواهد عذرخواهی‌کند، شخصی باشید که دیگران از شما عذرخواهی‌می‌کنند. خب تکلیف‌تان در این طور مواقع چیست؟ گاهی ممکن است آماده‌باشید اتفاقی را که افتاده‌است، ببخشید و شخص را بپذیرید. گاهی دوست‌ندارید این اتفاق بلافاصله بیفتد. اشکالی ندارد که دیگر نخواهید کسی را ببخشید که چندبار شما را آزرده‌است و بدون تغییر رفتارش فقط عذرخواهی‌می‌کند. خودتان باید انتخاب‌کنید که می‌خواهید هنوز با هم صمیمی باشید یا نه؟ این موضوع بیشتر از همه به خودتان بستگی دارد.اما بدانید پذیرش عذرخواهی دیگران شما را کوچک نمی کند و باعث تحکیم دوستی می شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۲۹۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان