//
کدخبر: ۴۱۲۱۱۳ //

۵۳ هزار نفر از حجاج به ایران بازگشتند/ تاخیر در پرواز جده - شیراز به‌علت نقص فنی

سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تا کنون بیش از ۵۳ هزار نفر از حجاج به کشور بازگشتند، گفت: میانگین تاخیر پروازهای حج به‌طور کلی ۸۴ دقیقه بوده که با این تعداد پرواز، عدد قابل قبولی است.

۵۳ هزار نفر از حجاج به ایران بازگشتند/ تاخیر در پرواز جده - شیراز به‌علت نقص فنی
به گزارش فرتاک نیوز،

حسام قربانعلی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در روزهای پایانی عملیات انتقال حجاج از سرزمین وحی به کشور هستیم، گفت: تا کنون ۵۳ هزار و ۹۳ نفر از حجاج به کشور بازگشتند؛ حجاج ما در فرودگاه امام خمینی، یزد، ساری، اصفهان، زنجان، رشت، مشهد، ارومیه، بیرجند، شیراز، اردبیل و بوشهر منتقل شدند. از امروز و روزهای آینده پروازهای تبریز، اهواز، بندرعباس، گرگان، زاهدان، چابهار و در نهایت همدان را خواهیم داشت.

وی درباره یکی از تاخیرهای صورت‌گرفته از فرودگاه جده به فرودگاه شیراز توضیح داد: این تاخیر به علت ایراد فنی از پیش مشخص‌نشده‌ای در یکی از هواپیماهای هما اتفاق افتاد که به بروز چند ساعت تاخیر این پرواز منجر شد. با حضور همکاران ما، حجاج از فرودگاه جده به سمت هتل اعزام شدند و شرایط کنونی آنها خوب است.

سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: از فرودگاه شیراز گزارشی در خصوص تجمع افرادی که از شهرستان‌های دور و نزدیک از شهر شیراز به استقبال حجاج خود آمده بودند دریافت کردیم که به‌دلیل نبود امکانات در این فرودگاه، با شرایط نامساعدی برای این عزیزان روبه‌رو شدیم.

قربانعلی با بیان اینکه ظرفیت فرودگاه‌ها زیاد نیست و ممکن است امکانات هم خیلی مناسب نباشد، گفت: تلفن ۴۶۶۲۵۱۵۱ دفتر ارتباطات مردمی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران است و هر لحظه آمادگی این را دارد که آخرین اطلاعات از وضعیت پرواز را در اختیار مردم قرار دهد. این اطلاع‌رسانی صرفا بابت این است که به‌دلیل پیچیدگی‌های عملیات حج، کمترین میزان نارضایتی ایجاد شود و عزیزانی با اطلاع قبلی به فرودگاه مراجعه کنند و از ازدحام و شلوغی در فرودگاه جلوگیری شود.

پرواز جایگزین فردا انجام می‌شود

وی درباره پرواز جایگزین پرواز جده - شیراز نیز بیان کرد: امشب دو فروند هواپیمای پشتیبان به جده اعزام خواهد شد و حجاج شیرازی و استان فارس را از مبدا جده به فرودگاه شیراز منتقل خواهد کرد. زمان ورودی این پرواز هم حدود ساعت ۵ صبح خواهد بود.

سخنگوی هما خاطرنشان کرد: میانگین تاخیر پروازهای حج به‌طور کلی ۸۴ دقیقه بوده که با این تعداد پرواز، عدد قابل قبولی است و بخش عمده‌ای از اینها به‌علت خدمات فرودگاهی و هندلینگ در فرودگاه مبدا به‌علت ازدحام حجاج خروجی از کشور عربستان بوده است. در حدود ۲۰ دقیقه هم تاخیر عملیاتی متوجه هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران است و از حجاج عزیز هم بابت تاخیر آزاردهنده عذرخواهیم. همه تلاشمان را انجام می‌دهیم که با کمترین میزان نارضایتی مواجه باشیم و تمام توانمان را به کار خواهیم گرفت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۲۱۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان