//
کدخبر: ۴۰۷۴۸۱ //
گردشگری

زیبایی منحصر به فرد دشت سوسن|دشت سوسن قطعه‌ای از بهشت در ایذه + عکس

دشت سوسن یکی از مقاصد و جاذبه های گردشگری استان خوزستان است و در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهرستان ایذه در بخش سوسن قرار دارد.

زیبایی منحصر به فرد دشت سوسن|دشت سوسن قطعه‌ای از بهشت در ایذه + عکس
به گزارش فرتاک نیوز،

دشت سوسن یکی از مقاصد و جاذبه های گردشگری استان خوزستان است و در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهرستان ایذه در بخش سوسن قرار دارد. این بخش از دو دهستان سوسن شرقی با مرکزیت «جنگه» و سوسن غربی با مرکزیت «ترشک» تشکیل شده است. بخش سوسن در شرق استان خوزستان و در مجاورت استان چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است.

 دشت تماشایی و سحرانگیز سوسن، از زیباترین مناطق طبیعی شهر ایذه است. جریان رود کارون، وجود چشمه‌های آب، تپه‌ها و ارتفاعات سرسبز، گونه‌های مختلف گیاهی از جمله درختان انار، بلوط، انجیر، بابونه، گل‌های نرگس و شقایق، جاذبه‌های تاریخی و روستاهای تماشایی دشت، سوسن را به نگین گردشگری ایذه تبدیل کرده است.

 

تفریح در دشت سوسن

در سوسن، رود خروشان کارون با عبور خود سرسبزی، پرآبی و حاصلخیزی را به این دشت هدیه بخشیده و آن را به دو بخش سوسن غربی و سوسن شرقی تقسیم کرده است که هر یک از آن‌ها زیبایی و طبیعت بکر خود را دارد.
 

در این دشت روستاهای پلکانی و با معماری سنتی وجود دارد که برای رسیدن به آن‌ها باید از رود با قایق عبور کنید. مردمان روستاهای دشت سوسن بختیاری‌های مهربان و خون‌گرمی هستند که به دام‌پروری و کشاورزی مشغول هستند و محصولاتی چون برنج کشت می‌کنند.

سود بگیر

دشت سوسن ایذه

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۷۴۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان