//
کدخبر: ۴۰۲۵۲۵ //

تأیید حکم اعدام ۲ نفر از عناصر اصلی حادثه تروریستی ‌شاهچراغ (ع)‌

هیأت شعبه دیوان عالی کشور ضمن رد فرجام خواهی وکلای مدافع محمد رامز رشیدی و سید نعیم هاشمی قتالی، (دو نفر از عوامل اصلی حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز)، دادنامه صادره را ابرام کرد.

تأیید حکم اعدام ۲ نفر از عناصر اصلی حادثه تروریستی ‌شاهچراغ (ع)‌
به گزارش فرتاک نیوز،

حکم اعدام دو نفر از عناصر اصلی حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) تایید شد.

هیأت شعبه دیوان عالی کشور در خصوص فرجام خواهی وکلای مدافع محمد رامز رشیدی و سید نعیم هاشمی قتالی، نسبت به رأی صادره از شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شیراز، با توجه به جامع محتویات پرونده، گزارش اداره اطلاعات استان فارس، اظهارات متهمان و مستندات فنی ارائه شده، دادنامه صادره را تایید کرد.

شعبه دیوان عالی کشور با توجه به آیه 33 سوره مائده و آیه 9 سوره حجرات در خصوص اهم احکام جزائی اسلام درحوزه امنیتی حکم بغی، محاربه و افساد؛ اقدامات صورت گرفته توسط نامبردگان را از مصادیق بارز و روشن بغات و محاربین و مفسدین فی الارض عنوان کرد.

در رأی شعبه دیوان عالی کشور آمده است: در لایحه فرجامخواهی، مطلبی که بر اساس دادنامه خدشه وارد کند ملاحظه نگردید و با توجه به مستندات مندرج در پرونده، از جمله اقاریر محکوم علیهما و اینکه در رسیدگی معموله و صدور حکم، موازین قانونی و شرعی اعم از شکلی و ماهوی رعایت شده است، لذا به استناد بند الف ماده 469 قانون آئین دادرسی فرجام خواهی وکلای نامبردگان رد و دادنامه صادره ابرام می‌گردد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۲۵۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان