//
کدخبر: ۳۸۶۱۹۰ //

نظر آموزش و پرورش درباره برگزاری کلاسهایی چون «چرتکه» برای دبستانیها

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره برگزاری کلاس‌هایی خارج از برنامه درسی برای دانش آموزان دوره ابتدایی نظیر آموزش ریاضیات با چرتکه توضیحاتی ارائه داد و گفت که نمی‌توان برای تمام این دوره‌ها دستور کلی در رد یا تایید آنها صادر کرد.


نظر آموزش و پرورش درباره برگزاری کلاسهایی چون «چرتکه» برای دبستانیها
به گزارش فرتاک نیوز،

معصومه نجفی پازوکی در گفت‌وگویی، در پاسخ به این پرسش که برخی مدارس و والدین اقدام به برگزاری و یا ثبت نام در کلاس‌هایی چون چرتکه برای آموزش ریاضیات برای فرزندان اول دبستانی می کنند، آیا چنین دوره‌هایی از سوی آموزش و پرورش تایید می‌شوند و تداخلی با روش تدریس کتاب درسی ندارند؟ اظهار کرد: نمی‌شود یک دستورکلی صادر کرد که تمام دوره‌های آموزشی که اضافه بر موضوعات درسی هستند فایده‌ای ندارند و باید کلا آنها را کنار بگذاریم یا اینکه بخواهیم همگی را تایید کنیم.

وی افزود: این موضوع را باید بسته به کیفیت آن دوره، اهدافی که دارد و شرایط استعدادی خود دانش آموز بررسی کرد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ضمن ارائه این توصیه به والدین که اگر می خواهند چنین اقدامی کنند حتما با خود مدرسه و معلم دانش آموز هماهنگ باشند گفت: اگر والدین می خواهند فرزندشان را به کلاس‌ها و دوره‌هایی بیرون از مدرسه ببرند، حتما بررسی کنند که رسمیت و مجوزی دارد و از سوی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تایید شده است یا خیر.

نجفی ادامه داد: اما به طور کلی نمی‌شود یک دستورکلی صادر و برای چنین دوره‌ها و آموزش‌هایی نسخه واحدی پیچید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۶۱۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان