//
کدخبر: ۳۸۶۱۱۲ //

تلف شدن ۱۸ نهنگ گوژپشت در سواحل آمریکا

از ابتدای ماه دسامبر تاکنون لاشه ۱۸ نهنگ گوژپشت در سواحل آمریکا یافت شده است.

 تلف شدن ۱۸ نهنگ گوژپشت در سواحل آمریکا
به گزارش فرتاک نیوز،

 از ابتدای ماه دسامبر تاکنون لاشه 10 نهنگ در سواحل اطراف نیویورک و نیوجرسی و همین‌طور لاشه هشت نهنگ مرده دیگر نیز در سواحل شرقی فلوریدا در ایالات متحده آمریکا دیده شده‌ است.

براساس اطلاعات اعلامی اداره شیلات ایالات متحده آمریکا، مرگ‌ومیر نهنگ‌ها در سواحل شرقی این کشور از سال 2016 در حال افزایش بوده است. بر این اساس، طی هفت سال گذشته لاشه دست‌کم 178 نهنگ گوژپشت در امتداد سواحل یا در آب‌ پیدا شده است. اداره ملی شیلات آمریکا پس از کالبدشکافی نیمی از این تعداد نهنگ، در 40 درصد موارد به شواهدی از برخورد نهنگ‌ها با کشتی‌ها و یا گرفتار شدن در چیزهایی مانند تور دست یافته است.

همچنین عده‌ای از دانشمندان معتقدند که تغییرات اقلیمی و گرم شدن آب‌ها می‌تواند از دیگر عوامل مرگ این آبزیان غول‌پیکر باشد.

به گزارش اداره ملی شیلات ایالات متحده، میزان انرژی گرمایی موجود در لایه‌ بالایی اقیانوس‌های جهان از سال 2019، هر سال روندی افزایشی داشته و درحال حاضر این میزان به بالاترین حد رسیده است.

The Wall Street Journal نوشت، فعالان و برخی مقامات محلی نیز نیروگاه‌های بادی دریایی را تهدیدی برای این نوع نهنگ‌ها می‌دانند. در گزارش اداره ملی شیلات ایالات متحده نیز به توسعه نیروگاه‌های بادی دریایی در امتداد سواحل نیوجرسی اشاره شده است؛ جایی که به تازگی در آن، لاشه‌های چندین نهنگ گوژپشت یافته شده است.

نهنگ گوژپشت با وزنی حدود 36 تن و طول 14 تا 17 متر در سراسر آب‌های اقیانوسی جهان زندگی می‌کند و شکار بی‌رویه، نسل این گونه نهنگ را در آستانه انقراض قرار داده هرچند با قانون‌گذاری‌های اخیر، جمعیت این گونه در حال رشد است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۶۱۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان