//
کدخبر: ۳۶۹۶۶۳ //

مشکلات ثبت درخواست معافیت تحصیلی به دلیل کندی اینترنت است

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: مشمولان سربازی نسبت به تعیین تکلیف وضعیت خود پیش از آنکه وارد غیبت شوند، اقدام کنند.

مشکلات ثبت درخواست معافیت تحصیلی به دلیل کندی اینترنت است
به گزارش فرتاک نیوز،

سرهنگ فتح‌الله ندرلو در گفت‌وگویی، با اشاره به نحوه درخواست معافیت تحصیلی برای پذیرفته‌شدگان در کنکور، اظهار کرد: برخی دانشجویان جدیدالورود در ثبت درخواست معافیت تحصیلی به مشکل برخورده‌اند. اگر نارضایتی و مشکلی است به دلیل کندی اینترنت است و سامانه مشکلی ندارد، به همین خاطر پیگیر مرتفع کردن این مشکل هستیم و به دانشگاه‌ها درخواست داده‌ایم که فرصت سه ماهه بدهند اما فی‌الحال تایید نشده و نتیجه متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی درباره آن‌ دسته از مشمولان سربازی که امسال در کنکور پذیرفته شده و قصد ورود به دانشگاه را دارند، گفت: بر اساس قانون کسانی که به سن ۱۸ سال می‌رسند باید نسبت به تعیین تکلیف وضعیت سربازی خود اقدام کنند و بر همین اساس این افراد یا باید به خدمت سربازی بروند یا اگر مشمول انواع معافیت هستند از آن استفاده کرده و کارت معافیت دریافت کنند.

ندرلو ادامه داد: قانون به این افراد فرصت داده که ادامه تحصیل دهند و در همین راستا کسانی که در دانشگاه قبول شوند، می‌توانند تا مقطع دکترا به تحصیل خود ادامه داده و در واقع از معافیت موقت تحصیلی بهره‌مند شوند؛ البته این افراد باید به سال‌های مجاز برای تحصیل در هر مقطع تحصیلی و دیگر مقررات مربوطه توجه کافی را داشته باشند.

وی با اشاره به نحوه درخواست معافیت تحصیلی از سازمان وظیفه عمومی، تصریح کرد:‌ همه افرادی که در کنکور قبول شده‌اند، می‌توانند درخواست معافیت تحصیلی را به صورت اینترنتی از طریق سامانه سخا یا نرم‌افزار «پلیس من» ثبت کنند؛ این درخواست بررسی شده و در نهایت به صورت خودکار و سامانه‌ای از سوی سازمان وظیفه عمومی فراجا به دانشگاه مربوطه ارسال می‌شود.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: افرادی که امکان دسترسی به این دو سامانه برای‌شان فراهم نیست و نمی‌توانند از طریق نرم‌افزار پلیس من یا سایت سخا درخواست تحصیلی خود را ثبت کنند می‌توانند به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کنند و از این طریق درخواست خود را ثبت کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۹۶۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان