//
کدخبر: ۳۴۹۴۹۱ //

یکشنبه ۱۱ اردیبهشت/تازه ترین آمارها از همه گیری ویروس کرونا در جهان

شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان تاکنون به ۵۱۳ میلیون و ۳۴۰ هزار و ۲۵۴ نفر رسیده، مرگ شش میلیون و ۲۶۰ هزار و ۷۶۰ نفر بر اثر این بیماری تأیید شده و ۴۶۷ میلیون و ۲۸۰ هزار و ۴۲۳ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.

یکشنبه 11 اردیبهشت/تازه ترین آمارها از همه گیری ویروس کرونا در جهان
به گزارش فرتاک نیوز،

بر اساس آمارهای رسمیِ همه‌گیری کرونا، آمریکا با بیش از ۸۳ میلیون مبتلا و بیش از یک میلیون قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد و هند نیز با آمار بیش از ۴۳ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار گرفته است.

همچنین آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۳۰.۴ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.

برزیل در عین حال با بیش از ۶۶۳ هزار جان باخته پس از ایالات متحده، دومین رکورددار تعداد قربانیان کووید ۱۹ در جهان محسوب می‌شود و پس از آن هند با بیش از ۵۲۳ هزار قربانی، سومین کشور به لحاظ ثبت بالاترین آمار مرگ و میر کرونایی در این فهرست جهانی است.

در اروپا نیز فرانسه با ثبت بیش از ۲۸.۶ میلیون مبتلا هم اکنون رکورددار ابتلا در قاره سبز و چهارمین کشور با بیشترین آمار بیمار کرونایی در جهان است. همچنین روسیه با گذشتن از آمار ۳۷۵ هزار قربانی، هم اکنون بالاترین رقم مرگ و میر کرونایی را در بین کشورهای این منطقه دارد و در جهان نیز چهارمین کشور با بالاترین نرخ فوتی‌های این بیماری است.

بنابر جدول به‌روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (یکشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

#     نام کشور     مجموع مبتلایان     مجموع قربانیان

۱     ایالات متحده     ۸۳,۰۶۶,۹۰۷     ۱,۰۲۰,۸۳۳

۲     هند     ۴۳,۰۷۹,۱۸۸     ۵۲۳,۸۴۳

۳     برزیل     ۳۰,۴۴۸,۲۳۶     ۶۶۳,۵۵۱

۴     فرانسه     ۲۸,۶۴۵,۲۸۵     ۱۴۵,۹۳۰

۵     آلمان     ۲۴,۷۶۱,۶۰۰     ۱۳۵,۹۰۰

۶     انگلیس     ۲۲,۰۳۸,۳۴۰     ۱۷۴,۹۱۲

۷     روسیه     ۱۸,۱۸۲,۳۵۴     ۳۷۵,۸۸۴

۸     کره جنوبی     ۱۷,۲۷۵,۶۴۹     ۲۲,۸۷۵

۹     ایتالیا     ۱۶,۴۶۳,۲۰۰     ۱۶۳,۵۰۷

۱۰     ترکیه     ۱۵,۰۳۲,۰۹۳     ۹۸,۷۷۱

همچنین ایران با مجموع هفت میلیون و ۲۲۱ هزار و ۶۵۳ مورد ابتلا و ۱۴۱ هزار و ۸۳ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در حال حاضر در رتبه شانزدهم در بین کشورهای دارای بیشترین آمار مبتلایان به کرونا قرار دارد.

بر اساس آمار فوق پس از ایالات متحده، هند و برزیل تاکنون در فرانسه، آلمان، انگلیس، روسیه، کره جنوبی، ایتالیا، ترکیه، اسپانیا، ویتنام، آرژانتین، هلند، ژاپن، ایران، کلمبیا، اندونزی، لهستان، استرالیا، مکزیک، اوکراین، مالزی، تایلند، اتریش، رژیم صهیونیستی، بلژیک، جمهوری چک، پرتغال، آفریقای جنوبی، کانادا، فیلیپین، سوئیس، پرو، شیلی و یونان نیز بیش از سه میلیون مبتلا ثبت شده‌ است.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۶ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۹۴۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان