//
کدخبر: ۳۴۷۸۰۷ //

تغییراتی خاص در آزمون‌ سراسری ١۴٠١

پورعباس گفت:امسال در آزمون های سراسری دو دفترچه اختصاصی و یک دفترچه عمومی خواهیم داشت.


تغییراتی خاص در آزمون‌ سراسری ١۴٠١
به گزارش فرتاک نیوز،

عبدالرسول پور عباس رییس سازمان سنجش آموزش کشور در نشست خبری خود اظهار کرد: تغییرات قانونی آزمون ١۴٠١ تاثیر ۴٠ درصدی مثبت را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه دفترچه ها و پاسخنامه ها تغییر شکل خواهد داشت، افزود: امسال در آزمون های سراسری دو دفترچه اختصاصی و یک دفترچه عمومی خواهیم داشت.

پورعباس ادامه داد: برای پاسخنامه ۴ ستون دارد که هر درس در یک ستون پاسخ داده می شود. همچنین با این روش سرعت داوطلبان بالاترخواهد رفت.

رییس سازمان سنجش تصریح کرد:  آزمون عمومی ٧۵ دقیقه فرصت دارد که ١٠٠ سوال طراحی شده است که هشتم تیرماه ١۴٠١ این آزمون برگزار می شود.

وی با بیان اینکه درس ریاضی ٨٠ دقیقه فرصت دارد، ادامه داد: دفترچه و پاسخنامه شماره سوم در آخر به داوطلبان داده می شود که شامل درس های فیزیک و شیمی است که ٨٠ دقیقه فرصت دارد

پورعباس گفت: همزمان با آزمون رشته ریاضی رشته علوم انسانی برگزار می شود و زمان آن ٣ ساعت و۵۵ خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه رشته انسانی نیز سه دفترچه با سه پاسخنامه است، ادامه داد: آزمون تجربی یک دفترچه و یک پاسخنامه اضافه دارد که به بهیاری اختصاصدارد.

پورعباس ادامه داد: روی امنیت آزمون خیلی کار کردیم که حتما در امنیت بالا برگزار شود همچنین حوزه ها بازنگری شده است و هر هفته سه استان را حضور داریم تا عوامل اجرایی به تغییرات آزمون توجیح کنیم.

وی با بیان اینکه پلیس فتا و وزارت اطلاعات با ما همکاری خوبی دارند همچنین سایر دستگاه نیز با ما در این زمینه فعالیت دارند ، تصریح کرد: سهمیه های جدید امسال در سطح شورای تصمیم گیری است و به امسال نخواهد رسید و به سال های آینده موکول می شود.

پورعباس ادامه داد: روش این است که پیشنهاد ها را با داده ها گزینش می کنیم و به شورا گزارش می دهیم تا آن ها تصمیم گیری کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال ١۴٠٠ ۵ دفترچه و پاسخنامه داشتیم اما امسال ١۴ دفترچه و پاسخنامه داریم که هزینه ها را بالا می برد، ادامه داد: امیدواریم با کمک دولت بتوانیم این هزینه ها را تامین کنیم همچنین در این زمینه قول گرفتیم اگر کسر بودجه داشته باشیم در اواخر یا اواسط سال جبران کنیم.

پورعباس افزود: قول دادیم تا پایان شهریور آزمون سراسری، کارشناسی ارشد و دکتری اعلام نتیجه شود.

وی با بیان اینکه یا آموزش و پرورش جلسات متعددی داریم که حذفیات درس مشخص شود، گفت: آزمون سراسری امسال سوال های محتوایی دارد و سال های دهم ، یازدهم و دوازدهم مبنای سوالات است.

پورعباس گفت: سوالات به صورت رندوم انتخاب می شود و تلاش کردیم که پالایش انجام شود که سوالات غیر مرتبط در مخزن نباشد همچنین در نظر داریم که چند بار بررسی شود تا سوالات در چهارچوب کتاب درسی باشد.

رییس سازمان سنجش ادامه داد: یک متر فاصله برای برگزاری آزمون های سراسری در نظر گرفته شده است و پروتکل ها براساس مصوبات ستاد کرونا اجرا می شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۷۸۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان