//
کدخبر: ۳۴۵۹۰۲ //

انزوا‌طلبی نتیجه تعطیلی دوساله مدارس/ سال تحصیلی افزایش نمی‌یابد

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای جبران خلأهای آموزشی به ویژه در مناطق کمتر برخوردار و دانش‌آموزان مقطع ابتدایی تامین اعتباری در نظر گرفتیم.

انزوا‌طلبی نتیجه تعطیلی دوساله مدارس/ سال تحصیلی افزایش نمی‌یابد
به گزارش فرتاک نیوز،

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش درباره نحوه فعالیت واحدهای آموزشی از فردا،  یکشنبه 14 فروردین اظهار کرد: از خیرین و ستاد اجرایی فرمان امام(ره)  تشکر می‌کنم که برای تهیه تبلت در مناطق کمتر برخوردار کمک رسانی داشتند همچنین همراه اول هم همراهی خوبی در تهیه و آماده سازی شبکه شاد داشت.

وی با اشاره به اینکه آموزش مجازی مکمل آموزش حضوری است، گفت: برای بازگشایی مدارس جلسات متعددی برگزار و زمینه‌سازی‌ لازم از جمله واکسیناسیون انجام شد و بر این اساس وضعیت واکسیناسیون معلمان در دز اول بالای 90 درصد،  دز دوم بیش از   75درصد و برای دز سوم بیش از 50 درصد است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه به گفته مسئولان حوزه بهداشت، وضعیت واکسیناسیون بیش از 80 درصد از ایمن شدن جامعه حکایت دارد،  تصریح کرد: وضعیت واکسیناسیون دانش‌آموزان در دز اول  92 درصد، دز دوم 80 درصد و دز سوم گزارش نشده است. 

نوری ادامه داد: با توجه به این شرایط حضوری شدن مدارس انجام شد واز دیروز مراکز اسکان تعطیل و برای  آماده سازی کلاس‌های درس مهیا شدیم. 

وی با اشاره به اینکه طی آموزش‌ مجازی عاداتی  شکل گرفته که ممکن است دانش‌آموزان در کلاس‌های درس با مشکلاتی مواجه شوند به عنوان مثال نتوانند در کلاس درس راحت حضور پیدا کنند،  گفت: همکاران و معلمان در کلاس درس کمی انعطاف داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: بازگشت دانش آموزان به مدارس باید جزو اولویت‌ها باشد، برخی کشورها به استناد یونسکو، 6 ماه بعد از کرونا آموزش‌های حضوری را از سر گرفتند و اکنون 96 کشور آموزش حضوری و 10 کشور آموزش مجازی دارند.

نوری افزود: طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی اولین جایی که بازگشایی می‌شود مدارس و آخرین مکان هم برای تعطیلی، مدرسه است، این گزاره به این دلیل است که بسته بودن مدارس انزوا طلبی در دانش‌آموزان ایجاد می‌کند،  باید به دانش آموز بیاموزیم که در موقعیت‌های این چنینی چگونه از خود مراقبت کنند.

وی ادامه داد: در شرایطی که واکسیناسیون در کشورمان بیش از سایر کشورهاست و معلمان هم جزو اولین گروه های واکسینه شده هستند باید به سمت بازگشایی  برویم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح  کرد: برای جبران خلأهای آموزشی از شبکه شاد بهره می‌بریم و برای دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به ویژه دوره ابتدایی اعتباری تامین شده است تا مشکلات تحصیلی آنها رفع شود.

نوری در پاسخ به این پرسش که افزایش یک ماهه  سال تحصیلی اجرا می‌شود؟ گفت: افزایش سال تحصیلی در چند جای قانون آماده است از جمله در مصوبات شورای عالی اموزس وپرورش همچنین در سال 76 قانون مجلس زمان کلی تحصیل  دانش‌آموزان را تعیین کرده  که تا پایان اردیبهشت ماه است و امتحانات در خرداد برگزار می‌شود علاوه بر این،  قانون شوراهای آموزش و پرورش به استان و شهرستان‌ها در تعیین زمان زمان آموزش اختیار داده است اما به طور کلی اگر تغییری در این موضوع رخ دهد تابع نظر مجلس است.

وی ادامه داد: با توجه به این شرایط هنوز به این نرسیدیم که افزایش مدت زمان سال تحصیلی چقدر ضرورت دارد،  بنابراین جبران عقب‌افتادگی‌های تحصیلی را با تلاش مضاعف معلمان و دانش‌آموزان و شبکه شاد جبران خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش درباره فعالیت سرویس مدارس گفت: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده  مدارس با مسئولان سرویس، مشکلی بابت فعالیت نیست و وزیر کشور هم ابلاغ کردند که اتحادیه تاکسیرانی همکاری  لازم را با آموزش و پرورش داشته باشد.

وی درباره هماهنگی سرفصل دروس در امتحانات پایان سال گفت: ارزشیابی پایانی از کل کتاب‌ درسی است و معمولا در شرایط عادی آموزش‌ها تا پایان فرودین است و اردیبهشت زمان مرور بود و اکنون معلمان فرصت دارند تا در زمان باقی‌مانده جبران خلأها را داشته باشند. 

نوری درباره فعالیت مدارس ایرانی خارج از کشور با توجه به کرونا گفت: مدارس ایرانی در خارج از کشور تابع مقررات کشورها هستند.

وی یادآور شد: حق می‌دهم که خانواده‌ها نگرانی داشته باشند اما تمهید مقدمات لازم انجام شد و سامانه رصد و مراقبت کرونا در اختیار مدیران مدارس است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۵۹۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان