//
کدخبر: ۳۳۳۷۲۳ //

پروپاگاندای مسموم و لبه‌ی تیز آن علیه نوجوانان

نوجوان و جوان، در تعریف علمی و پزشکی خود؛ یعنی بمب انرژی، توانایی، امید، نشاط و تولید و سازندگی.

پروپاگاندای مسموم و لبه‌ی تیز آن علیه نوجوانان

حشمت اله سلطانی؛ جمعیت جوان، به معنای تحرک و پویایی بیش‌تر و نوجوانی به مفهوم پویاترین گروه اجتماعی در دسترس برای سیاست‌گذاری‌های فرهنگی، علمی، سیاسی و اقتصادی.

تبلیغات غرب علیه نظام اسلامی از مدت‌ها پیش بر تسخیر قلوب و اذهان نوجوانان متمرکز شده تا آنان را از صفوف نظام و انقلاب؛ جدا و در مسیر ضدیت‌های کور و احساسی، عنادپروری، لجاجت و کینه‌توزی، نفی همه‌ی ارزش‌های دینی و اسلامی، نفی فرهنگ‌های ایرانی ـ اسلامی و گرایش به سمت بی‌دینی، بی‌هویتی و وابستگی به فرهنگ منحط و فساد برانگیز غرب.

در اکثر اعتراضاتی که اخیراً و به بهانه‌های گوناگون در خیابان‌ها صورت می‌گیرد، لبه‌ی تیز تهاجمات تبلیغی علیه نوجوانانی است که بسیار بیش از خردورزی و تعقل منطقی به سمت تندروی، افراط‌گرایی، احساسات داغ و گذرا و رفتارهای سطحی می‌روند.

بهترین راه تقابل با چنین تبلیغاتی؛ کارسازی، برنامه‌ریزی، غنی‌سازی واقعی اوقات فراغت، آموزش‌های دامنه‌‌دار مهارتی، انتقال واقعیات انقلاب، فراهم‌سازی شرایط مساوی برای ارتقای علمی، فرهنگی و اقتصادی، تقویت مبانی ورزشی و مهار هیجانات گسترده و رو به فزونی آن‌هاست.

امیدآفرینی، تولید کار و دانش، تولید فرهنگ و محصولات فرهنگی، راهنمایی و هدایت، تقویت فازهای مشاوره و تأمین بسترهای رشد و اعتلای همه جانبه‌ی جوانان می‌تواند به عنوان بهترین و مؤثرترین گزینه‌های مقابله با پروپاگاندای غرب مورد توجه قرار گیرد. 

جوانان و نوجوانان؛ عوامل مؤثر بر تولیدات مختلف در برهه‌های مختلف هستند. تنظیم روابط فرهنگی و اجتماعی مبتنی بر واقعیات میدانی و بالا بردن آستانه‌ی تحمل و سعه‌ی صدر آنان، راه مناسب دیگری برای بهره‌گیری درست از انرژی این اقشار است. 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۳۷۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان