//
کدخبر: ۳۲۷۰۲۸ //

دانشگاه ها باز شوند پیک ششم کرونا را چه کنیم؟

روز گذشته خبر بازگشایی دانشگاه‌ها در روزهای آتی از زبان وزیر علوم منتشر شد، این در حالی است که وزارت علوم جمعه گذشته، بنای کلاس‌های ترم جاری را مجازی اعلام کرد بود و حال این تصمیم ناگهانی، نگرانی‌های بسیاری را به دنبال داشته است؛ خصوصا در شرایطی که پیک ششم کرونا در کمین کشور است.

دانشگاه ها باز شوند پیک ششم کرونا را چه کنیم؟
به گزارش فرتاک نیوز،

روز گذشته وزیر علوم خبر از بازگشایی دانشگاه‌ها در روزهای آتی داد، بر اساس این خبر مقطع تحصیلات تکمیلی از ١۵مهر بازگشایی شدند و مقطع کارشناسی نیز از ١۵آبان ماه بازگشایی خواهد شد. این خبر در حالی اعلام شد که در روزهای اخیر دبیر کمیته علمی کشوری کرونا از احتمال پیک ششم در اواخر آبان ماه خبر داده بود. حال سوال این است که در این شرایط آیا تعجیل برای بازگشایی دانشگاه‌ها ضروری است و چیزی جز تسریع آغاز پیک ششم به دنبال دارد؟

همه چیز از یک خبر شروع شد «دانشگاه‌ها بازگشایی می‌شوند»؛ آن هم در شرایطی که بسیاری از دانشجویان هنوز به صورت کامل واکسینه نشده‌اند. انتشار این خبر در شبکه‌های اجتماعی اقتصاد آنلاین اعتراضات بسیاری را بر تصمیم‌گیران این موضوع به دنبال داشت و برخی از دانشجویان با اعلام نگرانی خود نسبت به آغاز پیک ششم، خواستار لغو این تصمیم شدند.

بازگشایی خوابگاه‌ها نیز مساله دیگری بود که معترضان در شبکه‌های اجتماعی اقتصاد آنلاین با بیان اینکه واکسینه‌شدن به معنی پایان کرونا نیست، نگرانی خود را از آن اعلام کردند. سوالی که مطرح می‌شود این است که با توجه به آنکه هنوز آمار قربانیان و مبتلایان به کرونا در کشور بالاست؛ آیا خوابگاه‌ها توان پذیرش حجم بالای دانشجو را دارند؟

عده‌ای دیگر نیز با اشاره به موضوع واکسن بر این باورند که همچنان بسیاری از دانشجویان به طور کامل واکسینه نشده‌اند؛ حتی اگر همه دانشجویان هم واکسینه شوند، واکسن نمی‌تواند به طور کامل از کرونا جلوگیری کند؛ پس با این شرایط علت تعجیل برای بازگشایی دانشگاه‌ها آن هم برای دانشجویان مقطع کارشناسی که اصولا ظرفیت کلاس‌ها بالاست، چیست؟

از دیگر مشکلات مطرح شده، عدم وجود زیرساخت‌های مناسب مانند سیستم حمل و نقل عمومی است. باوجود اینکه هنوز دانشگاه‌ها بازگشایی نشده‌، ظرفیت مسافران در مترو و اتوبوس‌های تهران در ساعاتی از روز کامل است؛ با بازگشایی مدارس و با توجه به اینکه بسیاری از دانشجویان از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند، جمعیت بیش از ظرفیت وسایل حمل و نقل عمومی کرونا را به کدام سو خواهد برد؟

البته کرونا تنها دلیل مخالفت با بازگشایی دانشگاه‌ها نبود؛ از جمله اعتراضات دانشجویان این بود که انتخاب واحد آنها با توجه به برگزاری مجازی ترم تحصیلی بوده است، حتی وزیر علوم روز جمعه اعلام کرده بود بنای ترم جاری کلاس‌های مجازی خواهد بود. بنابراین امکان حضور در کلاس‌ها عملا وجود نخواهد داشت‌؛ چرا که برنامه‌ریزی‌ها برای کلاس‌های حضوری نبوده است.

بررسی واکنش‌های متفاوت در شبکه‌های اجتماعی بیانگر آن است که بسیاری دانشجویان از به دلایل مختلف، مخالف حضور در دانشگاه‌ها هستند؛ با توجه به آنکه چند روزی است زنگ هشدار پیک ششم کرونا در کشور به صدا درآمده، هر تصمیم عجولانه بدون توجه به عواقب آن، چیزی جز فاجعه‌ای بزرگتر در پیک ششم به دنبال نخواهد داشت.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۷۰۲۸ //
ارسال نظر
 
  • ناشناس

    چرا که هنوز ۷۵ درصد جامعه واکسن نزده اند مدارس و دانشگاهها را حضوری با جان عده ک ثیری از جوانان و نوجوانان بازی میکنند در آبان علاوه بر کرونا آنفولانزا هم است ای ن تعجیل به چه علت است ما مخالف بازگشایی مدارس و دانشگاهها هستیم

  • ناشناس

    كاملا بابازگشايي دانشگاهها مخالفم من به عنوان ولي دانشجو نميزارم تو اين شرايط كر وناي كه هنوز روزي ده هزار نفر كرونا ميگي رن وروزي ٢٠٠ نفر مي ميرن به دانشگاه بياي دبااين كار خيلي والدين نگران ميشن جون بچ ه هامون خيلي بيشتراز سواد مي ارزه لطفا ب ه گوش جنابان زلفي گل وزالي برسونيد

  • ناشناس

    اون کسی که دستور بازگشایی دانشگاهها رو ب ه مردم داده یه طور واضح اسمش رو اعلام کن ید تا اگر بچه های ما فردا رفتن دانشگاه و اتفاقی براشون افتاد ازش شکایت کنیم تا ه م پستش رو ازش بگیریم و هم مدرک تحصیلی اش رو.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان